Nokia sat.modtager 9602S - AGC spænding ?

Hej NG

Jeg har monteret en sat.modtager Nokia 9602 i vores campingvogn med en
parabolantenne som jeg rigger op og indstiller efter en "satfinder".  Det
fungerer fint, men det er lidt besværligt at koble satfinderen ind og ud af
coaxkablet hver gang der skal justeres.

Jeg kunne tænke mig at "fiske" AGC-spændingen ud af modtageren og føre den
ud til et 100uA drejespoleinstrument (med div. formodstand og afkoblinger),
anbragt fast på campingvognen, som jeg så kan se medens jeg justerer
parabolen til max. signalstyrke.

Spørgsmål:  Er der nogen som kan hjælpe med info om hvor på printpladen jeg
kan fiske AGC-spændingen ud ??

(f.eks. et testpunkt, eller enhver anden lokation).

Med venlig hilsen, Frank.

Re: Nokia sat.modtager 9602S - AGC spænding ?

af
afkoblinger),
jeg

Har aldrig brugt sat finder  end ikke da jeg satte  vores nye viasat  med 2
hoveder op
Overvejet at stille fjernsyn/sat box på den kanal hvor man kan se signal
styrken også fixe et  kompass?
Har virket for mig det sidste 1½ år

Elbarto

Site Timeline