Ni-Mh elementer - Page 2

Re: Ni-Mh elementer
Jammen alt dette er jo super duper så er jeg jo sådan set helt up to date
med teorierne...
Men hvordan kan man så hive 3.7V ud af et batteri?? man kunne jo blande lidt
tør elementer og genopladelige elementer men dette ville der jo på ingen
måde være nogen foredel af..... Og man ville heller ikke kunne ramme
3.7V....:)

Er der ikke nogen der har et bud på det???

Jeg selv mener det bare er noget "vrøvl" der er skrevet eller også er det
ved 0% belastning måske....

--
Jabbe

Kvinder: De er jo allesammen psykopater!
Re: Ni-Mh elementer
Hej!

Det er vel nogle elementer som tilsammen giver 3.7V spændingsfald. Har du ikke
leget med elementer i folkeskolen/gymnasiet? Man bruger forskellige metaller i
spændingsrækken og finder forskellige spændingsfald mellem dem.

Og _det_ er godt nok længe siden jeg har leget med sådan noget. Nu er
batterier/elementer bare noget man snupper i skuffen :-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Ni-Mh elementer
ikke
metaller i

Det er så mange år siden at jeg ikke kan huske jeg har rodet med det hvis
jeg overhovedt har..:)

Jeg troede der var nogle fysiske regler der gjorde at det ikke kunne lade
sig gøre at trække mere end 1.2V ud af dem og 1.5V ved tør elementer...

--
Jabbe

Kvinder: De er jo allesammen psykopater!
Re: Ni-Mh elementer

Hvis det skal være helt rigtigt, er de så ikke på 1,25 volt?

Jeg ved godt, at der står 1,2 på de fleste, men synes at have læst et
sted, at den korrekte spænding er 1,25

Claus

Re: Ni-Mh elementer

Jammen jammen så forklarer det jo det hele..:)
Så er det et batteri på 3.75V...
Så er det således at Original batteriet står der 3.6V på og det passer jo
til den gamle teori......
Tør man købe sådan et og sætte det til??

--
Jabbe

Kvinder: De er jo allesammen psykopater!
Re: Ni-Mh elementer

et

Jamen, det er ikke noget jeg er sikker på. Jeg synes bare at  kunne
huske, at der før har været batterier, hvor spændingen var 1,25

For lidt over tyve år siden købte jeg nogle genopladelige AA batterier
i det daværende USSR, og der stod 1,25 på. I øvrigt var det nogle
batterier, der virkelig var krummer i. De var tunge som bare pokker,
men der var en *enorm* kapacitet i dem. Jeg brugte dem bl.a. til min
Nikon motor og flash, og de holdt bedre og længere end nogen andre
genopladelige batterier, jeg har haft.

De tjente mig i over *17* år med hyppigt og tungt brug, før de døde..

Og de kostede forresten igenting :-)

Claus

Re: Ni-Mh elementer

Hmmm det lydder sgu egentlig spændende. Det var standard størelse på
batteriet men havde meget større kapasitet???
Var det Ni-Cdeller nogle endnu ældre modeller som jeg ikke kender til?
Det kan vist ikke være nogle af de nyere som vi kender Ni-Mh og Li-Ion...

Hvad vil der egentlig ske hvis jeg smider et batteri i mit kamera som er
0.15V større end originalen????

--
Jabbe

Kvinder: De er jo allesammen psykopater!
Re: Ni-Mh elementer

Det skal nok gå! Det er i hvert fald svært at designe stabilt elektronik,
der brænder af ved <5% overspænding... ;-)

Mvh.
 Anders (der uden skrupler kører sit Sony "NiMh only" kamera på to alkaline
batterier med >1.6V tomgangsspænding ;-)

Re: Ni-Mh elementer

til?

Nej, det var noget gammel noget, og hvad der stod på aner jeg ikke,
det var jo på russisk :-)

Men de var markant tungere end de andre, jeg har haft, og jeg har
altid være storforbruger af genopladelige batterier. Men der var ingen
tvivl om, at de var hver enest rubel hver...

Men sådan var det dengang, russerne kunne lave mange ting bedre end
vesten, bl.a. fordi de ikke skulle tage hensyn til retabiliteten og
samtidig kopierede på livet løs. Mange ting fik de endda forbedret...

Claus

Re: Ni-Mh elementer

Russerne kan sgu noget...
De har nok været pisse giftige

--
Jabbe

Kvinder: De er jo allesammen psykopater!
Re: Ni-Mh elementer
On Thu, 13 May 2004 08:22:03 +0200, "Jabbe\(4k\)"

Ja, måske.
De 3.7V passer også til en enkelt Lithium Polymer celle, som det måske
også kunne være.

Ta,jeg ville ikke have skrupler over 3.6V mod 3.7V. Men check lige at
det ikke er et LiPo batteri. De skal nemlig bruge en anden type
oplader, ellers kan de let "lege" brandbombe.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Re: Ni-Mh elementer

Det er et Li-Ion batteri men det sjove ved det(noget jeg lige har opdaget)
er at i manualen står der 3,6V og på batteriet står der 3.7V så ingen
problemer..:)

Egentlig mærkeligt at det ikke stemmer overens..:)

Men Batteriet virker fint...:) så nu skal der ud at tages billeder..:)
--
Jabbe

Kvinder: De er jo allesammen psykopater!
Re: Ni-Mh elementer
On Sat, 15 May 2004 12:33:23 +0200, "Jabbe\(4k\)"

Mnøh, egentlig ikke. Der findes (eller i hvert fandtes) både 3.6V og
3.7V Li-Ion celler. Nu om stunder er praktisk talt alle sammen 3.7V.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Re: Ni-Mh elementer

Nå ok, men det er da mærkeligt at de ikke opdaterer deres manual så man ikke
bliver i tvivl..:)

--
Jabbe

Kvinder: De er jo allesammen psykopater!
Re: Ni-Mh elementer
ikke
Det er fordi folk normalt ikke læser manualen :)

Per :o)

Re: Ni-Mh elementer

med 9V

Spændingsfald?
Er der ikke tale om spændingsstigning her.
Er der noget jeg ikke er klar over?
Elementer/batterier og andre kilder medfører svjh ikke spændingsfald ;-)

--
mvh Uffe

Re: Ni-Mh elementer

Over polerne er der da et spændingsfald. :)

Per :o)

Re: Ni-Mh elementer

rettere: en elektromotorisk kraft, svjv,
som tilfældigvis også måles i volt.

tpt

Re: Ni-Mh elementer
;-)
Korrekt, men det ændre ikke ved det faktum at der er et spændingsfald over
polerne.

Per :o)

Re: Ni-Mh elementer

Åh ja det havde jeg selvfølgelig ikke skrevet at jeg kun tænkte på
genopladelige batterier/elementer..