Li-ion batteri til Siemens

Jeg har fået nogen lithium-ion batterier, 3,7 volt, der er udstyret med
noget overflademonteret elektronik mellem batteri og de 3 guldkontakter. En
af
komponenterne er en sikring og på de 2 største komponenter, der er ens, står
S8208 og 311. Er der nogen som ved, hvad elektronikken gør godt for?
Spændingen på guldkontakten er ligesom på batteriet dvs 3,7 volt.

Hilsen Bjørn

Re: Li-ion batteri til Siemens
En
står

Sikringskredsløb! LiIon kan ikke lide at blive mishandlet - og kan i værste
fald explodere...

Hvis de er nye (nyere) kunne jeg godt være interesseret i et til min
bedagede ME45... ;-)
(Der står N8ANEC på mit - og det er ca 36*55*7mm)

Mvh.
 Anders

Re: Li-ion batteri til Siemens
det er et balancerings kredsløb som sørger for at der ikke er en enkelt
celle der bliver overopladet. den begynder at aflade de enkelte celler
omkring 4.23V eller 4.20V. så er de helt opladede.

Site Timeline