Laptop Batteri, døde celler?

Hej, jeg sidder her med et batteri fra en gammel toshiba bærbar, når
batteriet sidder i maskinen kan den max køre 5-6 minutter før den går på
standby, men hvis jeg piller batteriet af og bruger det til at trække en
12 volt bil radio, så er der strøm nok til flere timer..

Hvordan kan det lige hænge sammmen ?

Er det cellerne der er døde, eller måler elektronikken på batteriet
forkert ?

Mvh
Ronni

Re: Laptop Batteri, døde celler?

Autoradioen bruger mege mindre strøm end den ærbare.
Cellerne døde.

Re: Laptop Batteri, døde celler?
Hej.

Hvordan kan det lige passe?

Sådan en gammel toshiba 500 mhz laptop kan da ikke bruge så pokkers
meget strøm ?

Hvis det er cellerne der er døde, har du et forslag til hvor man kan
købe 6 nye ?

Det må være billigere end at købe et helt nyt batteri.

Mvh
Ronni

Re: Laptop Batteri, døde celler?

"Ronni" > Hej.

Jeg har det samme problem med min Toshiba. Hvordan skifter man enkelte
celler?.

Aage

Re: Laptop Batteri, døde celler?
On Wed, 19 Jul 2006 17:10:41 +0200, "Aage Andersen"

SLET ikke.

Re: Laptop Batteri, død e celler?
On Wed, 19 Jul 2006 17:10:41 +0200, "Aage Andersen"

Åbner pakken og finder de(n) defekte celle, finder en ny tilsvarende
at udskifte med.

Men det er ikke nogen optimal løsning at skifte enkeltceller i en
gammel batteripakke, bevares det forlænger måske brugstiden for pakken
men det er ikke den rigtige løsning, det er at skifte alle celler på
samme tid.
Cellerne bliver ofte ladet i serie, og med 7 celler der skal lade i 4
timer for at være opladet, og 1 celle der skal have 3 timer, er det jo
ikke godt. Det er ikke smart at blande nye og gamle celler.

Så står der tilbage om pakkens elektronik vil tillade at man skifter
cellerne er en anden snak. men nogle pakker kan nulstilles så den kan
tage en tørn mere med nye celler.

/Hans

Re: Laptop Batteri, døde celler?

Der sidder er balancerings kredsløb i sådanne en pakke. jeg vil tro det
tager mellem 10 timer og en uge at udbalancere differencen.

Re: Laptop Batteri, døde celler?

Jo.

Næh, men et par Ampere eller tre.

Det kan du ikke/det er svært.

Nej.Desuden får du det aldrig til at virke, og du risikerer at gøre
skade på dig selv.

Re: Laptop Batteri, døde celler?
Du har nok ret, køber bare et nyt batteri, koster alligevel kun 900 kr,
og det holder jo nok laptop'ens tid ud alligevel. :)

Mvh
Ronni

Re: Laptop Batteri, døde celler?

Jeg har før skiftet elementerne i sådan en batteripakke, der er der ikke det
store i, men husk at skifte dem alle på en gang.
Den største udfordring ligger i at få selve pakken (plasticen) samlet igen
på fornuftig vis.

/Tom

Site Timeline