Korrekt behandling af Li-ion

Hvordan behandler man bedst et Li-ion batteri. Har en lille diskution.
Jeg mener at dybe afladninger tærer mest på sådan et batteri. Og en
afladning til 0Volt helt ødelægger batteriet.
Jeg har kun kunnet finde en enkelt side som understøtter min "viden"

http://www.el-fly.dk/lit-750.htm

Men jeg søger en side der er lidt mere seriøs hva angår emnet og som jeg kan
bruge som en ordentlig kilde.

Dem jeg diskutere med mener det er bedst at aflade batteriet hver gang.
Det kan også være rigtigt men der er så vidt jeg ved en grænse for hvor
meget
man må aflade batteriet.

Hva mener i?

Venligst

Re: Korrekt behandling af Li-ion
Måske der er lidt brugbar info her:

http://www.buchmann.ca/toc.asp

MVH
Morten Jørgensen

Re: Korrekt behandling af Li-ion
Hej

Her kan du finde noget om Li-ion. Det er en professionelle leverandør.

http://www.allbatteries.com/index2.htm

Mvh JG

kan

Re: Korrekt behandling af Li-ion