Konst. af forst. + elek. X-over

Jeg skal bruge en forstærker og et elektronisk delefileter til en sub, og
overvejer selv at bygge.

Jeg forestiller mig at filteret skal dele ved ca. 80Hz, 24dB/oct.
Da jeg sidst byggede den slags for en 15-16 år siden var det noget med et
par OpAmps og en håndfuld modstande og kondensatorer, gøre man stadig sådan
i dag, eller er der er alternativer, og er der evt. nogen som har nogle
links?

Forstærkeren skal kunne levere ca. 150W i 4 ohm og have høj dæmpningsfaktor,
da det ellers ender i det rene bulder (har prøvet lidt forskellige
forstærkere og det har meget at sige)
Kan nogen henvise til konstruktioner som de har erfaringer med kan opfylde
disse krav?

/Tom

Re: Konst. af forst. + elek. X-over
Hejsa

Prøv at få inspiration her http://www.dsel.dk /

/HH

Re: Konst. af forst. + elek. X-over

Et af de bedste steder til at finde svar pE5% sE5%dan nogle ting er hos
http://sound.westhost.com hvor der er masser af ting og sager om lyd i
prof. kvalitet.

Mvh.
Christian

Re: Konst. af forst. + elek. X-over

Hej Tom.

Det er stadig mE5%den at gF8%re det pE5% - jeg har selv lige lavet et filter
til nogle aktive hF8%jttalere pE5% den mE5%de. Det gjorde jeg dog kun fordi
jeg ikke kunne kF8%be noget, der lige passede til mine ideer.

Det lyder dog som om det er en nogelunde standard subwoofer
applikation du har gang i og sE5% vil jeg henlede din opmE6%rksomhed pE5%
www.frequence.dk og nE6%rmere bestemt denne side: http://www.frequence.dk/s =
ites/hypex.htm
hvor du kan fE5% en fin forstE6%rker til 1100 med filter og bagplade og
alles.

Firmaet kan klart anbefales. Jeg har fE5%et god service derfra.

Mvh Rasmus

Re: Konst. af forst. + elek. X-over
Tak for forslagene så vidt.

Dsel ser ud til at have løst det med en hybrid IC, tror dog ikke at den er
kraftig nok til det jeg vil.

Har i øvrigt overvejet andre hybrid kredse, ved dog ikke om de har "nok fat"
i enheden til at det er noget at satse på.
F.eks. har RS nogle Prism MTK200 varenr. 379-4893
http://docs-europe.electrocomponents.com/webdocs/00b7/0900766b800b710a.pdf

Hypex, absolut en attraktiv mulighed. Skal nok have fat i 2.0 for at få saft
nok, men så skal man også af med 2300,- Havde håbet på en lidt billigere
løsning, men igen, den indeholder jo det hele så ....

/Tom

Site Timeline