Måling af frekvensgang ????

Jeg har et =F8nske om m=E5le/dokumentere frekvensgangen p=E5 nogle gamle r=F8rforst=E6rkere.

F=F8r i tiden brugte man en x/y-skriver styret af outputtet fra henholdvis tonegenratoren og forst=E6rkeren.

Jeg vil gerne kunne g=F8re det samme fra en pc.

Findes der nogle programmer man kan g=F8re dette med ??

fx via line-out og line-in signalerne eller ???

Hvordan g=F8r I ???

F=2E

Reply to
flemming-hansen

Lån et instrument beregnet til opgaven.

Hvis du skal gøre det selv kræver det jo bl.a. til at starte med at du har et kalibreret LF-måleinstrument. Har du det, ja så er det jo bare at komme igang med tonegenerator og mm-papir.

skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@v33g2000cwv.googlegroups.com... Jeg har et ønske om måle/dokumentere frekvensgangen på nogle gamle rørforstærkere.

Før i tiden brugte man en x/y-skriver styret af outputtet fra henholdvis tonegenratoren og forstærkeren.

Jeg vil gerne kunne gøre det samme fra en pc.

Findes der nogle programmer man kan gøre dette med ??

fx via line-out og line-in signalerne eller ???

Hvordan gør I ???

F.

Jeg bruger Smaart Live:

/peter

Check RMAA fra

Den kan omdanne et normalt lydkort til en advanceret målestation med frekvensgang, støj, forvrængning etc ... dog selvfølgelig begrænset af kvaliteten på lydkortet.

/Preben Friis

Reply to
Preben Friis