Kapacitet i coaxkabel - Page 2

Re: Kapacitet i coaxkabel
Ja det er klart. Jeg går i gang med at tænke selv og så ser hvad der sker
:-)

Vi får se :-)

--
Vh. Peter Andersen

Re: Kapacitet i coaxkabel

korrekt.

hvis det er 75Ohm kredsløb

/carsten

Re: Kapacitet i coaxkabel

Det link får jeg ikke noget ud af. Gider du henvise til google eller en
offentlig newsserver?

--
Vh. Peter Andersen

Re: Kapacitet i coaxkabel
Du skal bruge en newsserver der har dk.binaer
du burde kunne bruge news.tele.dk (da du er TDC kunde) og da du bruger OE så
højreklik på serveren og "sæt til standard" så vil links åbnes derfra - din
almindelige læsning fra dtext.news.dk vil ikke være ændret.

--
/carsten

Re: Kapacitet i coaxkabel

Ja, det er jeg klar over. Men det kunne jo tilfældigvis være at der sad
nogen derude der godt ville læse det indlæg og ikke sad bag TDC.

--
Vh. Peter Andersen

Re: Kapacitet i coaxkabel

Det behøver man heller ikke, du skal ikke lade dig forblinde af at beskeden
er posted til en TDC server 8)

    Mvh
        Kimjand

Re: Kapacitet i coaxkabel
Nej, message ID er den samme (men det skal være en server der fører
dk.binaer ;-) )

--
/carsten

Re: Kapacitet i coaxkabel

Hehe, joo det er jeg skal godt klar over, men så virker linket jo heller
ikke :-)

--
Vh. Peter Andersen

Re: Kapacitet i coaxkabel

Jo da, det virker fint, så længe din newserver fører den rigtige gruppe.

    Mvh
        Kimjand

Re: Kapacitet i coaxkabel

Vrøvl!! du kan ikke linke til et server hvis ikke den server der optræder i
dit link er tilgængelig for brugeren.

--
Vh. Peter Andersen

Re: Kapacitet i coaxkabel

Selv vrøvl, selfølgelig virker det. Jeg har eftervist det empirisk (jeg er ikke
TDC kunde...)

    Mvh
        Kimjand

Re: Kapacitet i coaxkabel

Her er der så forskellige forhold der gør sig gældende, men det er ganske OT
så vi slutter her.

--
Vh. Peter Andersen

Re: Kapacitet i coaxkabel

(hint: jeg linker ikke til en server, jeg linker til en messageid, og OE
åbner den fra den server der er sat som standard - så jo det kan man godt.
indlæg, og det virker

/carsten

Re: Kapacitet i coaxkabel

Ja, ok det er rigtigt! Men i dette tilfælde kræver det at man bruger en
server med dk.binaer på hvilket jeg ikke kører med. Det er så ikke nok at
melde en ekstra server på der har dk.binaer liggende.
Det er noget upraktisk. Men ligemeget.

--
Vh. Peter Andersen

Re: Kapacitet i coaxkabel

Forbind skermen sammen på alle tre kabler.
Monter en modstand fra inderlederne til et fælles punkt.

Den rigtige størrelse modstande skulle være 25ohm men det er ikke en
standart størrelse.
24ohm = 73,5ohm
25ohm = 75,0ohm
27ohm = 78,0ohm

Håber du kan bruge det.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Undskyld jeg blander mig.

Det er vigtigt at du har DC gennemgang eller med en større
overføringskondensator til at overføre dine signaler.

En antennefordeler har typisk små overføringskondensatorer.   ( Måske DC
gennemgang i den ene gren )

Jeg tror ikke du skal søge fejlen i kablet.

Den ideelle løsning vil være en rigtig videofordeler med forstærker.

Alternativt:  Kabel fra kamera til monitor 1  BNC T-stykke på  og kabel
videre til monitor 2

Monitor 1 sættes til høj impedans
Monitor 2 sættes til 75 ohm.

Hans-Ole