Kan 2N3055 erstattes af 2N3615?

Skal reparere en gammel Migatronic svejser og en 2N3055 er død. Jeg har
nogle et sted, men kan ikke finde dem :( Jeg fandt dog en 2N3615, men kan
jeg umiddelbart bruge denne?

På forhånd tak for hjælpen!

Re: Kan 2N3055 erstattes af 2N3615?

Ved det ikke, men hvorfor ikke købe 2N3055 hos;
http://www.brinck.dk /
Har selv skiftet 3 stk. i min Migatronic i sommers.

-hand
JGD

Re: Kan 2N3055 erstattes af 2N3615?
[klip]
Beklager, mit ovenstående svar er irrelevant.
Havde ikke læst dit spg. ordentlig.

-hand
JGD

Re: Kan 2N3055 erstattes af 2N3615?

Jeg var inde at snakke med google.
Om jeg har søgt det rigtige sted, men, den fortalte max 3 amp. hvor 3055
fortæller 15 amp.
Effektværdien kunne jeg ikke finde, men umiddelbart ville jeg nok trække på
skuldrene.

Erling

Re: Kan 2N3055 erstattes af 2N3615?

2N3615 er en PNP, og germanium! Så det går slet ikke.  :-/

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Kan 2N3055 erstattes af 2N3615?

- en rigtig museumstransistor :-)

Bo //

Re: Kan 2N3055 erstattes af 2N3615?

Nå, ja. Det var de fleste germanium PNP (AD149, ACl26, OC71 etc.):-)
Karsten H. (7870)
Re: Kan 2N3055 erstattes af 2N3615?

Nej. 2N3615 er en PNP. 2N3055 er en NPN. 2N3055 ligger og flyder rundt
omkring og kan købes for måske en femmer. Hvor mange var det, du skulle
bruge?
Karsten H. (7870)
Re: Kan 2N3055 erstattes af 2N3615?

2 stk. og bor i Nørresundby (Aalborg) :)

Re: Kan 2N3055 erstattes af 2N3615?

Hvad så med en Motorola MJ802?

Re: Kan 2N3055 erstattes af 2N3615?

Den er fin.

Bare stop den i.

Re: Kan 2N3055 erstattes af 2N3615?

Det er gjort :) Spændende om den sender røgsignaler i aften...

Re: Kan 2N3055 erstattes af 2N3615?

Det står og falder med trådmotorens tilstand, og om bremsetransistoren også
er kortsluttet. :-|

Orla Pedersen
Re: Kan 2N3055 erstattes af 2N3615?

Den fungerer perfekt :)

Re: Kan 2N3055 erstattes af 2N3615?

Tillykke!

Re: Kan 2N3055 erstattes af 2N3615?

Den er på 200 watt, hvor 3055 er på 115, så der skulle være rigeligt at tage
af.
Også max amp. er dobbelt så stor.

Erling

Site Timeline