2n3055 transistor

Jeg skal lave en lille kredsløb som skal tænde og slukke for en strøm hvor jeg vil bruge 2N3055, kun for jeg har stumpen i en rodekasse, den skal tænde og slukke med en signal fra en lille kontakt, hvordan kan jeg lave en simpel kredsløb, der tænder og slukker med 2N3055

Med venlig hilsen

Peter Bom

-------------------------------------------------------------------------------- Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere. Den har indtil videre sparet mig for at få 1638 spam-mails Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails. Hent en gratis SPAMfighter her.

Reply to
Peter Bom

Peter Bom skrev:

Hej Peter

Det lyder som om du ved hvad en transistor er, men ikke hvordan du skal bruge den. Se denne side, så kan du selv lave kredsløbet:

Det er meget muligt men den har lige spammet denne gruppe. :-(

Mikkel

Reply to
Mikkel Lund

Peter Bom skriver:

Plus -----------------o----------- | | | .-. \ o ( X ) Belastning \ '-' \. | o | | ___ |/ -|___|--| 2N3055 |>

| Minus ----------------------------- created by Andy´s ASCII-Circuit v1.24.140803 Beta

Umådeligt trist at den største spammer på dansk usenet er en rekvalme for et antispam program. Husk at der findes gratis alternativer der ikke spammer.

Hej Klaus!

Hvordan laver du sådan et diagram?

Bruger du bare normaltasterne eller har du et "plug in" eller lign?

Jeg ser tit at folk laver en masse diagrammer mv. på ovennævnte måde, og jeg vil mene at det må være noget besværligt med et alm tastatur og så prøve sig frem.

Mvh. Per

Reply to
Per

Prøv at klikke på ovenstående link.

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Per skriver:

Jeg bruger aacircuit som er et lille tegneprogram, hvorfra man kan lvae en "cut and paste" over i newsreaderen.

For at udbrede kendskebet til det fine og gratis program, sætter det selv en linje ind i bunden.

Ups det havde jeg ikke set :-)

Tak for svar.

/Per

Reply to