kabel, til IBM C71 monitor, hvor finder jeg et såd ant?

Jeg mangler et nyt kabel til min IBM C71 monitor.
problemet er at den hvide farve er forsvundet.

Jeg prøvede først med et kabel fra en anden monitor.
men stik forbindelserne i selve monitoren er helt anderledes..

Jeg kunne selvfølgelig også prøve, at klippe stikket af det eksisterende
kabel, og lodde et nyt på, men jeg har på fornemmelsen, at bruddet er
forholdsvist tæt på den der ferrit klump, der sidder på kablet nær
stikket, og jeg ved ikke om det har nogen stor betydning, hvis jeg
dropper klumpen?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Ehh, hvid? Der kommer rød, grøn og blå farve via kablet :)

Er du sikker på, at fejlen ikke er på billedrørsprintet? Check for løse
forbindelser / dårlige lodninger på div. transistorer og kredse. Sidder der
iøvrigt en RGB-forstærker i form af en kreds på en køleplade? Nævn lige lidt i
flæng...!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Re: kabel, til IBM C71 monitor, hvor finder jeg et sådant?

 Hej Kim

Ok, men symptomet er at skærmen har et gul/grønt skær
undtagen når jeg ind imellem kan være heldig at bukke bøje vride
kablet, nær stikket, på en bestemt måde.
Det får mig til at sige, at fejlen ligger i kablet, skærmen er testet
på forskellige grafikkort, og fejlen er den samme uanset hvad..

Jeg har self. prøvet at trimme på RGB på skærmens opsætning
men det hjælper ikke.

Se ovenstående.

Self. kan fejlen ligge på billedrørsprintet, og jeg kunne starte med at
lodde det efter, sådan for en god ordensskyld..

Det kan jeg ikke huske, jeg må lige have lukket op og set efter.

Så som?
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
Re: kabel, til IBM C71 monitor, hvor finder jeg etsådant?

Den røde farve mangler....

Klip kablet og lod det på igen. Ferrit'en har intet at sige alligevel.

Re: kabel, til IBM C71 monitor, hvor finder jeg etsådant?
Hej!

Enig (efter uddybningen :)).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Re: kabel, til IBM C71 monitor, hvor finder jeg et sådant?

Hej Kim

Hmm.. Jeg kan nu tydeligt se den røde farve ;o)

Men fred være med det..

Jeg fik skåret det originale 15 polede stik af, og desekeret det, jeg
tror ikke det har været IBM´s intention, at det nogensinde skulle
demonteres - plast hus, hvor der mellem benene er fyldt op med
noget hvidt smidigt snask, ala gammelt tyggegummi..

Taget i betragtning, at der kun skal hældes RGB signaler igennem,
synes jeg der er et væld af ledninger..
5 ben er luset sammen, og har ikke forbindelse med andet
4 ben, med hver sin leder
3 ben, med hver sin leder, og en separat skærm, på hver
2 ben luset og forbundet til skærm, og her er jeg lidt i tvivl om
hvilken skærm..
Jeg har en teori om, at den skærm, disse to ben har fat i, er de
3 separate, da disse skærme ikke er forbundet til noget i monitor
enden..

Der er en skærm - en strømpe uden om alle lederne, som er forbundet til
stel i monitoren, og som jeg derfor ikke mener har forbindelse til andet
end
huset på stikket, i PC enden

Du spurgte efter en RGB forstærker, på en køleplade..
Jeg kan ikke få øje på nogen, men det meste af det print, som hænger i
enden
af billedrøret, er kapslet ind i en blik kasse, eneste kreds jeg kan få
øje på, er
en 8 benet fætter, som er loddet direkte på printet, hvor på står:
ST  TAI  F
LC21B  6
ACK810

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
Re: kabel, til IBM C71 monitor, hvor finder jeg et sådant?

Korrektion!!
Alle skærme, er forbundet i monitor enden

Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
Re: kabel, til IBM C71 monitor, hvor finder jeg etsådant?
Hej!

Well, een af dem mangler ihvertfald :)

Nej, det er skisme noget knald at skilde ad...

Well, du får kun brug for R,G,B og eventuelt H og V sync hvis du vil tilpasse et
andet kabel til monitoren. Glem resten.... :) Det kan være du mister muligheden
for DDC, men så må du jo sætte den op manuelt i dit OS.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Re: kabel, til IBM C71 monitor, hvor finder jeg etsådant?

Tjek min hjemmeside, har haft et lignenede "problem"

Re: kabel, til IBM C71 monitor, hvor finder jeg et sådant?

Hej Klaus.

Jeps, det er i øvrigt også et Phillips rør, der sidder inde i IBM
kassen, operationen lykkedes, patienten overlevede.
Jeg ville egentlig have købt stik + hus, ved Vejle RC (de har med metal
kappe) men de holder ferie, så det blev den semi lokale elektronik bix,
der fik handlen, og jeg fik et plast hus..
det viste sig dog at være en fordel, da huset reelt ikke var
dimensioneret til det kraftige kabel, så huset blev tildannet, og der
blev brugt rå mængder af krympeflex :-)
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
Re: kabel, til IBM C71 monitor, hvor finder jeg etsådant?

Rimeligt godt :-)

Jeg fandt et kabel fra en defekt monitor og brugte det, så var huset
støbt omkring stikket....