Jording, Nulling, ingenting?

Jeg er ved at lave køkken og der skal trække ny 380v.
Elektrikeren siger, at der skal jordes med jordspyd eller nulles, når der
trækkes ny el.
Nesa siger nulling ikke er OK i mit område.

Hvad lan der ske, hvis jeg ikke har penge til at få jordspyd og får nullet
eller slet ikke jordet?

Er der fare for brand?
Er det blot ulovligt?
Hvis der så opstår en brand, er der så problemer med forsikringsselskabet?
Andet?

Re: Jording, Nulling, ingenting?

spørg i installations gruppen. Der sidder der elektrikere, der kan svare.

Dett er en elektroNIK gruppe

Bo //

Re: Jording, Nulling, ingenting?
Hej,

*NIKker bekræftende*

--
Regards,
Soeren

Re: Jording, Nulling, ingenting?

Prøv at spørge i dk.teknik.el

Re: Jording, Nulling, ingenting?

Jeg tror at jeg på alle elektronik folks vegne kan sige at jord er en god
ting. et eksempel er et apperat med net filter. her vil der ligge 115V på
kabinettet hvis der ikke er jord.

Jacob

Site Timeline