Hvordan virker et pckeyboard?

Hejsa.

Nogle der ved hvordan det virker - spar mig gerne for morsomme
indlE6%g :)

Ved godt nE5%r jeg trykker pE5% "A" sE5% kommer der et "A" op pE5% skE6%rmen=
 :)

TE6%nker fx de gamle AT-Keyboard, nE5%r jeg trykker A, er det sE5% et
bitmF8%nster som kommer ud pE5% dinstikket?

Jeg har nemlig et project i tankerne. Det skal tilsluttes et keyboard.

NE5%r jeg trykker A, skal noget elektronik lE6%se keyboardet og derefter
omforme det til et andet signal.

Som i princippet gE5%r ud pE5% at kortslutte 2 ledere i et matrix af 10x8
forbindelser, mE5%ske mere..

X1-8.. og Y1-10

fx "A" konvateres til X1 kortsluttes til X5
og "B" til en anden kombination.

Claus-

Re: Hvordan virker et pckeyboard?

Hejsa.

Nogle der ved hvordan det virker - spar mig gerne for morsomme
indlæg :)

Ved godt når jeg trykker på "A" så kommer der et "A" op på skærmen :)

Tænker fx de gamle AT-Keyboard, når jeg trykker A, er det så et
bitmønster som kommer ud på dinstikket?

Jeg har nemlig et project i tankerne. Det skal tilsluttes et keyboard.

Når jeg trykker A, skal noget elektronik læse keyboardet og derefter
omforme det til et andet signal.

Som i princippet går ud på at kortslutte 2 ledere i et matrix af 10x8
forbindelser, måske mere..

Prøv at læse her: http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=ascii

--
MVH.
Finni

Re: Hvordan virker et pckeyboard?

http://www.beyondlogic.org/keyboard/keybrd.htm
Interfacing the AT keyboard. (5 pin Din & PS2)

Jan Rasmussen

Site Timeline