Hvordan laver jeg Gameport/MIDI Interface adapter cable - revisited

Hmmm - nu har jeg fundet stikkene og stikforbindelserne
Nu mangler jeg "bare" lige at finde ud af hvordan de forbindes

Anyone???

Re: Hvordan laver jeg Gameport/MIDI Interface adapter cable - revisited

Uheldigvis faldt Jesper Frehr over tastaturet og skrev derved
følgende:

Det kan du ikke. En gameport til Midi adapter indeholder en hel del
elektronik, fordi der er optokoblere i midiporten.

Derfor skal du have fat i  et diagram, det kan du finde på nettet. Jeg
ved, at der er et diagram i manualen til mit TerraTec DMX 6Fire
lydkort, så måske du kan finde manualen på deres hjemmeside.

Men det er nemt at finde diagrammer på google. Spørgsmålet er så, om
det overhovedet kan betale sig at lave selv...

Claus

Re: Hvordan laver jeg Gameport/MIDI Interface adapter cable - revisited

Uheldigvis faldt Claus Tersgov over tastaturet og skrev derved
følgende:

Årsagen til, at der er optokoblere i, er, at Midiporten i meget udstyr
er ret følsom, så man skal være helt sikker på, at der ikke kan
overføres  netspændinger.

Kobler du skidtet direkte sammen, så kan du risikerer at brænde dit
midiudstyr af. Så vær helt sikker på, at alt udstyr har samme stel
potentiale..

http://www.colomar.com/Shavano/midi_cable.html
http://www.colomar.com/Shavano/midi_pc.html

er guld værd for dig :-)