Hvordan laver jeg Gameport/MIDI Interface adapter cable - revisited

Hmmm - nu har jeg fundet stikkene og stikforbindelserne Nu mangler jeg "bare" lige at finde ud af hvordan de forbindes

Anyone???

Jesper Frehr

Uheldigvis faldt Jesper Frehr over tastaturet og skrev derved følgende:

Det kan du ikke. En gameport til Midi adapter indeholder en hel del elektronik, fordi der er optokoblere i midiporten.

Derfor skal du have fat i et diagram, det kan du finde på nettet. Jeg ved, at der er et diagram i manualen til mit TerraTec DMX 6Fire lydkort, så måske du kan finde manualen på deres hjemmeside.

Men det er nemt at finde diagrammer på google. Spørgsmålet er så, om det overhovedet kan betale sig at lave selv...

Claus

Reply to
Claus Tersgov

Uheldigvis faldt Claus Tersgov over tastaturet og skrev derved følgende:

Årsagen til, at der er optokoblere i, er, at Midiporten i meget udstyr er ret følsom, så man skal være helt sikker på, at der ikke kan overføres netspændinger.

Kobler du skidtet direkte sammen, så kan du risikerer at brænde dit midiudstyr af. Så vær helt sikker på, at alt udstyr har samme stel potentiale..

er guld værd for dig :-)

Claus

Reply to
Claus Tersgov