Hjælp til støjfiltre i min MP3 afspiller...

Hej Alle!

Nu har jeg selv (med min MEGET begrænsede) elektronikviden forsøgt at dæmpe
noget støj i en MP3 afspiller (m. HDD) så jeg mangler en på Sjælland (gerne
midtsjælland eller str. KHB) som gider hjælpe mig - vi kan sagtens finde en
passende betaling...

Problemet:

Jeg har en Dension DMP3 (www.dension.com) som indeholder er std. 7200 RPM
disk. Problemet er at disken får strøm fra det samme print som
decoderen/pre-ampen sidder på, og at disken desværre støjer tilbage til
dette:

1. Man hører diske spinde op, og lægge sig på en eller anden frekvens
(hyletone).
2. Man kan høre "søgninger" på disken - ligesom man kan fysisk på en HDD,
her går det bare med i signalet og ryger i højtalerne.

Jeg har prøvet med en ekstern strømforsyning til disken, og så forsvinder
problemet... Men samtidig en del af konceptet da afspilleren er til bilen,
og beregnet til at kunne skubbes i en ramme (Std. PC HDD-Rack sådan set) og
køre så det går ikk bare at lave en anden strømforsyning.

Et sidste problem jeg kunne forestille mig er pladsen! Det må ikke fylder
specielt meget... så skal det ihvertfald være mange "små" komponenter...

Billeder af afspilleren kan ses her:

"http://www.vagcars.dk/forum/uploaded/Johnny B/2003630161211_DMP31.jpg"
"http://www.vagcars.dk/forum/uploaded/Johnny B/2003630161254_DMP32.jpg"

Nogen der har mod på projektet? Kunne forstille mig det kræver et scop for
at blive godt?

Hva skal man forvente at give for den slags operation?

På forhånd tak...

/Anders

Site Timeline