Hjælp til laser

Hej allesammen, jeg er i gang med og bygge en kræftig grøn laser og har meget brug for hjælp fra nogen der ved noget om laser optik, det er en diode laser, jeg har Krystaller,diode,vandkøling,og en del optik men mangler hjælp til og forstå optik, Cavity/OC Laserdioden en en 60/100 Watt diode. fra coherent PSU 2.5V 100amp Hvis du kan hjælpe mig er jeg villig til og betale for din tid.

Mvh Magnus

Reply to
MAGNUS

"MAGNUS" skrev i en meddelelse news:fsi7jr$1hbd$ snipped-for-privacy@newsbin.cybercity.dk...

Hvad skal du bruge det til?

--
MVH.
Finni

Den skal bruges som sky-spot, til og skrive på skyerne og til store reklamer. Og til og lave stråler over himlen. Jeg er bekendt med lovgivning på område SLV.dk og det er lovligt med tilladelse. Mvh Magnus

"F.Syndergaard" skrev i en meddelelse news:47eca7b7$0$15873$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Reply to
MAGNUS

Hej MAGNUS

Tror du ikke det var en rigtig god ide at henvende dig til nogle proffesionelle på området og få dem til at lave hvad du har brug for. Det lyder ikke som en opgave der skal løses af en tilfældig fusker fundet i en tilfældig nyhedsgruppe.

MAGNUS skriver:

Inden du er færdig har du brugt flere penge end at købe noget der er færdiglavet.

Ikke helt.

Jeg har: PSU 100Amp 2.5Volt Jeg har 60/100 Watt 808nm Diode Jeg har 45Kpps galvo X/Y Jeg har Mainboard Jeg har Vandkøle anlæg Jeg har KTP og ND:YVO4 begge krystaller er designet til og kunne producere over 30Watt grøn laser Jeg har Div, optik og Filtre Incl. infrarød filter.

Jeg mangler hulrums optik,eller jeg har noget men er ikke sikker på det er nok.

Hvis du skal ud og købe en færdig 30Watt grøn laser skal du over en havl milion, indtil vidre har jeg dele for omkring 100.000.- og selve optikken er ikke ret dyr i forhold til de andre dele. Jeg leder efter personer der ved noget om coherent laser, og hvordan man opsætter optik rækkefølgen Ved brug af Cavity(hulrums) optik til og ensrette diodens stråling, på den rigtige måde ind i krystallerne.

Mvh Magnus

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Reply to
MAGNUS

Hej Max Man kan være heldig, og det er ret let og finde ud af om folk er fusker. :-)

Mvh Magnus "Max" skrev i en meddelelse news:47ecfe9f$0$15891$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Reply to
MAGNUS

Hmm, så kan du jo tjene til din egen, plus en årsløn, ved at bygge en ekstra og sælge den!

tpt

Reply to
Troels Thomsen

"MAGNUS" skrev i en meddelelse news:fsi7jr$1hbd$ snipped-for-privacy@newsbin.cybercity.dk...

Hej

Jeg kan desværre ikke hjælpe men kun konstatere at det er ærgeligt at folk har så travlt med at skyde dette projekt i sænk. Det er da muligt at det kræver nogle "liter optimisme" men det er da vildt spændende hvis det kommer til at køre.

Held og lykke med det :-)

Brian :ø)

Reply to
Brian Østergård

"Brian Østergård" skriver:

Truth hurts....

Ja og knapt så spændende, hvis der sker fejl.

Jeg arbejder med lasere fra 10 til 50 watt og kan se, hvor meget de kan brænde væk, sådan noget leger man ikke med for sjov, de kan skære i metal.

"MAGNUS" skrev i en meddelelse news:fsi7jr$1hbd$ snipped-for-privacy@newsbin.cybercity.dk...

diode

Jan Thøgersen fra

er nok en af de folk i DK der har rodet mest med laser i den sammenhæng du nævner..

/p

Klaus gå tilbage til dit arbejde så, jeg ved hvor farligt laser er og tager de nødvendige forholdsregler. Jeg ved hvor meget 60 Watt laser er og ja den skære let igennem 2 Cm mdf-plade, men det var ikke det der var spørgsmålet.

Utroligt at personer som dig skal skyde alt ned.

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Reply to
MAGNUS

Har læst lidt om ham, men er det ikke kun færdige lasere han arbejder med ?

Mvh Magnus "Q" skrev i en meddelelse news:fso5ef$v0e$ snipped-for-privacy@news.dansketelecom.com...

Reply to
MAGNUS

:-)det er muligt, men det tager også næsten et år og bygge/udvilke den, incl styring,software osv. Og grunden til det er så "billigt" er at en del af delende er købt brugt, selve laseren på de "60 Watt CW" (100 watt i pwm ) fra coherent koster ca. 19.000.-$ fra ny, og hvis den skal sælges, skal det helst være med nye dele. Krystallerne er nye men vundet på auktion.

Mvh Magnus "Troels Thomsen" skrev i en meddelelse news:47ee7454$0$15880$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Reply to
MAGNUS

MAGNUS skriver:

Jammen om 3 år år du er færdig med projektet, så vend da tilbage og bevis at jeg tog fejl.

Alternativt, så vendt tilbage og sig at jeg havde ret - hvis du altså er mand nok for det.

Selv de profesionelle der p=E5st=E5r at have styr over det kan tage fejl. Ved den s=E5kaldte "Fredsskulptur" i 1995 flakkede laserstr=E5ler rundt plandt publikum fordi de t=F8jklemmer og elastikker som holdt spejlene ikke var forberedt p=E5 den friske luft ved Vesterhavet. Lasere, ikke engang laserpointere, er leget=F8j.

Hilsen Kim

Reply to
Kim Christensen

Hej Magnus,

Så må jeg hellere selv på banen. Jeg arbejder til dagligt med udvikling af laser produkter. Det drejer sig om software til styring, drivere til lasere, drivere til galvanometer og en lille smule optisk design. Jeg synes dit projekt lyder spændende, og jeg er sikker på at du har læst en masse stof om emnet inden du er begyndt at indkøbe de dyre komponenter. Selvom du lyder til at være opmærksom på sikkerhedsrisikoen ved at arbejde med lasere så er her et godt råd fra mig... Køb sikkerheds briller (den godkendte slags), arbejd aldrig med stor lysoutput når du "udvikler", ha et kamera og monitor ståene som dine øjne. Jeg taler af bitter erfaring. Jeg har altid haft stor respekt for udstyret jeg arbejder med, men selv den mest forsigtige person kan også være uheldig. Jeg går derfor i dag rundt med en permanent øjnskade på mit venstre øje efter et uheldigt møde med 8 watt.

Du kan kontakte mig en dag, så kan vi tage en snak om dit projekt. Men jeg kan godt afsløre at du aldrig vil få 30 watt ud af din DPSS. Lykkes det for dig at komme over 10 watt@532 så tager jeg hatten af for dig!

Mvh Jan

Reply to
Jan Thogersen