Hjælp til PWM

Hej jeg har bygget en bil med 72 Ccm motor pE5% og nu er jeg kommet til
det elektroniske..

jeg har lavet hjul styringen med en aktuator, som skal dreje
hjulene..

til den har jeg bygget en H - bro og jeg vil gerne kF8%re det over pwm.
men tE6%nkte sE5% om det var indbygget i en modtager til RC ? jeg har
nemlig en Hitect 6 channel og hvis det er, at der er pwm i en modtager
kan jeg sE5% kF8%re det til min H - Bro ?

den kan afgive max 8 amp og selve diagrammet er her:
http://www.bobblick.com/techref/projects/hbridge/hbridge.html

jeg har lavet nogle udskiftninger, sE5% der er andre transistor i.

Er der nogen der ved hvordan jeg skal regne ud hvis jeg vil lave mit
eget PWM print til at styre min modtager, hvad jeg skal gF8%re? bruge
osv.. ?
evt nogle links til passende pwm print til min h - bro.

PE5% forhand tak

// Kevin Henningsen

Re: Hjælp til PWM

Øhh jeg er ikke helt sikker på hvad det er du vil, kan du ikke bruge den
konstruktion de har?
http://www.bobblick.com/techref/projects/sv2pwm/sv2pwm.html

Hvordan skal den styres, som en fjernstyret bil eller?

/Tom

Re: Hjælp til PWM

hov har skrevet forkert, forstE5%r godt hvorfor du mE5%ske ik forstod det:
det jeg vil er at lave et pwm print til min h - bro sE5% det styrer min
aktuator.

jep den skal fjernstyres prE6%cis som en fjernstyret bil :) den er 1,2
meter i lE6%ngden og 80 i bredden, det er en stor sag :)

jamen ved ik om det kan styre min h - bro? er ikk sE5% meget inde i pwm :
( desvE6%rre. men tror du den kan det?

Re: Hjælp til PWM

Ja det tror jeg, der står bla:
"Variable speed would be another good feature to have. That's what this
circuit does, interface between a radio receiver and an H-bridge.
Project:
The circuit presented on this page attemps to be an interface to convert
pulses such as provided by a Basic Stamp or R/C receiver to a dual PWM(Pulse
Width Modulation) signal required by an H-bridge."
Der står endda hvordan man tilslutter den til deres H-bro.

Dvs. med pinden i centrum kører motoren ikke. Trykkes den frem vil den lave
en bredere og brede puls til motoren, og ligeså hvis pinden trykkes tilbage,
vil motoren også få mere og mere power, men modsat rotation.

Eneste ting der forvirrer mig lidt her er, at du nævner en aktuator, hvor
kommer den ind i billedet?
Hvis det er til at styrer forhjulene med, skal du nok lave noget som aflæser
hjulenes position og retter dem ind efter den puls RC modtageren sender ud
til "servoen", det kan du ikke klarer med et simpelt PWM kredsløb

/Tom

Re: Hjælp til PWM

Hej jeg har bygget en bil med 72 Ccm motor på og nu er jeg kommet til
det elektroniske..

jeg har lavet hjul styringen med en aktuator, som skal dreje
hjulene..

til den har jeg bygget en H - bro og jeg vil gerne køre det over pwm.
men tænkte så om det var indbygget i en modtager til RC ? jeg har
nemlig en Hitect 6 channel og hvis det er, at der er pwm i en modtager
kan jeg så køre det til min H - Bro ?

Jeg må indrømme at jeg ikke ved hvad det du vil lave, men vidste du at man
kan få kraftige servoer beregnet til store modeller, nok mest fly.
Det er proportional styring så man ved at når styrepinden står i en bestemt
position så gør servoen også.

Steen.

Re: Hjælp til PWM
Toms:

okay ja vil prF8%ve at kigge nE6%rmere pE5% det print der:)

hvad angE5%r aktuatoren havde jeg ikke tE6%nkt pE5% at den skulle aflE6%ses
iforhold til styrepinden...

Steen:

ja ved godt det og det hedder industri servoer og koster 3 - 4 tusinde
kroner.. aktuatoren + den h - bro jeg har bygget har kostet 0 kr. der
er lidt forskel :) hehe

// Kevin Henningsen

Site Timeline