Herstal omformer brummer/summer..

Hejsa

Jeg har for ca. en uge siden smidt sådan et sæt Herstal lamper i loftet.
Sættet er med touch-control og den kendte kegle i loftet.
Nuvel, sættet lyser fint og touch-delen fungerer upåklageligt, men...
Skidtet hænger deroppe i 2,20 m højde og brummer/summer af mig og det er jeg
da ikke særlig vild med.
Det fuldstændig ligegyldigt om jeg skruer helt op for lyset eller om jeg
giver laveste indstilling, så vil den stadig irretere mig..
Lyden stopper når jeg enten slukker på kontakten (klart nok) eller benytter
mig af touch-delen til at slukke med. Sidstnævnte bør jo efterlade strøm til
omformeren, så det undrer mig lidt at den ikke siger noget i den tilstand.
Hvad kan jeg gøre for at stoppe det?
Jeg er fuldstændig ligeglad med garantien, sættet kostede mig kun 99,- kr.

Mvh
Benjamin

Re: Herstal omformer brummer/summer..

Du bør kontakte Herstal.

Børge

Re: Herstal omformer brummer/summer..

Hvis du holder fast i linjen neden under, så smid lortet ud

Re: Herstal omformer brummer/summer..

En anden måde at opfatte hans udmelding på:

"Jeg vil gerne have sættet til at fungere og ønsker ikke at levere det
tilbage på garantien, da det kun har kostet 99kr. Det er ikke de 99kr der er
problemet, blot at jeg godt kunne tænke mig at få sættet til at virke
tilfredsstillende".

--

MVH

Thomas Landberg
Re: Herstal omformer brummer/summer..

Hvilket der er meget lidt sandsynlighed for at vil ske. Man kan skille
den ad og lytte efter hvilke komponenter der larmer, men det kan være
elektrisk at den larmer og der er der ikke noget at gøre ved. Man kan
derimod aflevere den i butikken, hvor den er købt og få en anden
transformer.

Re: Herstal omformer brummer/summer..

Det bliver så et problem, sættet er nemlig købt i et supermarked der havde
købt et parti hjem.
De har ikke flere og jeg gider ikke vente 14 dage til 3 uger på at få en ny.

Så hvis der er noget at gøre, ja så gør jeg det selv eller også får
skraldespanden (den på genbrug) glæde af sættet og så køber jeg mig et nyt.

Mvh
Benjamin

Re: Herstal omformer brummer/summer..

Ryk lortet fra hinanden og se om du kan lokalisere om der et en spole
der larmer, den skal lakeres...

Re: Herstal omformer brummer/summer..
Klaus D. Mikkelsen skrev d. 12-12-2005 i meddelelse

Mine har/havde samme problem, jeg synes de er så ringe lavet, at jeg
end ikke gider reppe dem. Den ene er futtet af for en måned siden, den
anden virker endnu.
Der er dog noget rigtig lækker ledning på de lamper, og meget af det,
som jeg godt ville have til noget andet, så det trak også lidt i den
retning at få dem aflivet ;o)
Kai

Re: Herstal omformer brummer/summer..

havde
ny.

Det vil jeg prøve, takker for tippet :o)
Og kan jeg ikke finde noget, så ligger der en omformer på genbrugspladsen i
Aabybro her i weekenden ;o)

Hvor svært er det egentligt at bygge en omformer selv, altså med touch og
alt det der?
Selve omformer delen kan jeg godt selv finde ud af, det er mere touch-delen
jeg ikke har nogen erfaringer med.

Mvh
Benjamin

Site Timeline