Engangskamera

Engangskamera med blitz, hvilken strøm trekker lampen? Hvilken spenning? Er der fabrikasjonsforskjeller?

HM

Reply to
Harald Mossige

"Harald Mossige" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@news.wineasy.se...

Prøv med et bedre spørgsmål. det svar jeg har givet dig er 100% korrekt og

100% ubrugeligt. Hvad skal / vil du lave ?

Jacob

Reply to
Jacob

Emnet var oppe kort efter sommerferien, og jeg husker ikke konklusionerne. Hvis du starter med google, er det godt at søge med "disposable camera flash"

Bo //

Reply to
Bo Bjerre

Dem jeg har set kører på et enkelt 1.5V element. Når de lader trækker de godt med strøm, over 1A er vist meget almindeligt i starten af opladningen. En "fotoflash"-lyt lades op til omkring 300V, og røret fyres af med en højspændingsimpuls. I den korte tid røret lyser går der adskillige ampere i det, vist faktisk oppe omkring 100. Der er ganske stor risiko for at få et hug over nallerne når man roder med dem. :-)

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

En TINY15 drevet av et litiumbateri, 3V, skal trekke en magnet, nominellt

12V, 20 ohm.

Hele prosjektet er er røkeavvvendingsskrin. Røkesakene legges ned i et lite skrin, lokket lukkes, låses og aktiverer en SW som starter en timer. Ved tidsutløpet startes en DC-DC omformer. TINY15 føler på "høyspenningen" og fyrer releet når efekten blir stor nok. Magneten frigir låsen på skrinet. Jeg får lov til å ta neste nikotindose.

Elektronikken fra en blitz ver min tanke. Takk til den som har mer anvendelige løsninger. HM

Reply to
Harald Mossige

Hej Harald

Må jeg ikke give dig et godt råd, der findes kun en måde at holde op på der dur, bare lad være med at ryge, det er den eneste måde der virker i det lange løb.

Mvh Max

Reply to
Max

Det spørsmålet du svarer på, ville jeg ha stillt i en annen gruppe, men jeg har ikke stillt det spørsmålet. Men på den annen side, du burde også hatt vett til å svare, på det spørsmåler som ikke er stillt, i en annen gruppe:-)

HM

Reply to
Harald Mossige