FPGA'er Hvad er et godt kit?

Hej alle,

Jeg har læst en del om VHDL og vil gerne i gang med at lege med det på
hardware niveau nu, men jeg mangler noget hardware for at komme i gang.
Hvor kan man få et godt begynder kit og hvad koster det? Jeg har firma,
så jeg kan handle med de fleste. Faktisk er jeg også studerende... måske
findes der firmaer villige til at "støtte" folk under uddannelse?

Jeg kunne godt tænke mig et kit med en Xilinx Spartan eller noget i den
størrelse.  Mit første projekt skal være en frekvenstæller, hvor der
udover tæller delen skal smides en microcontroller i et hjørne af
FPGA'en til udlæsning til display og indputs fra tastatur.

Jeg har fundet både en AVR og PIC core til VHDL, så bare rolig jeg skal
ikke skrive den helt fra bunden.

Mvh
    Jan Thøgersen

Re: FPGA'er Hvad er et godt kit?
Umidlbart lyder det som lidt overkill til dit projekt. en CPLD kunne klare
jobbet.
Men hvis du skal bruge et alsidigt FPGA kit ville jeg vente på "Spartan-3E
FPGA Starter Kit" til 150$
http://www.xilinx.com/products/spartan3e/s3eboards.htm
hvis du ikke kan vente så ville jeg nok vælge "Digilent Spartan-3 Starter
Board (210-044)" til 99$ men der er kun 200k gates så der bliver nok ikke
meget plads til overs med alle de CPU cores du har planlagt.

Re: FPGA'er Hvad er et godt kit?

Spartan 3 dev kit koster 100 USD+s&h, og virker fortræffeligt.
http://www.xilinx.com/xlnx/xebiz/designResources/ip_product_details.jsp?sGlobalNavPick=PRODUCTS&sSecondaryNavPick=Design+Tools&category=&iLanguageID=1&key=DO-SPAR3-DK

Engang hævdede de, at EDK 6.2 skulle følge med (dog vist nok kun i en eval
udgave); men den er nu aldrig ankommet her..

Hvorhenne? Dem kunne jeg godt være intersseret i.
Ellers er der jo også Xilinx's 8-bit PicoBlaze. Jeg har dog ikke selv
brugt den (endnu).

//michael

--
Instead of email, use this: http://mtech.dk/thomsen/contact.php

Re: FPGA'er Hvad er et godt kit?
http://www.xilinx.com/xlnx/xebiz/designResources/ip_product_details.jsp?sGlobalNavPick=PRODUCTS&sSecondaryNavPick=Design+Tools&category=&iLanguageID=1&key=DO-SPAR3-DK

Du kan finde en del ved ag google med "PIC VHDL"

eller evt kigge på: http://www.lug-kiel.de/links/details/hdl.html

Bo //

Re: FPGA'er Hvad er et godt kit?

Tak for linket, det ser nyttigt ud :)

//michael

--
Instead of email, use this: http://mtech.dk/thomsen/contact.php

Re: FPGA'er Hvad er et godt kit?
Faktisk fandt jeg dem begge på EDonkey, men jeg kan godt emaile dem til
dig hvis du er interesseret.
Desværre kunne jeg ikke finde Xilinx ISE Foundation, så jeg må nøjes med
web pack udgaven.