Findes der en lille færdig dims til denne opgave ?

Problemstilling: Har en aircondition som vi ønsker at overvåge, på aircon.
er en lille lysdiode som lyser hver gang den køre. så det jeg har bruge for
er et lille relæ som trækker når lysdioden lyser..
relæ skal kun kunne klarer et styrer-signal på 12v til en overvågnings boks
som vi har i forvejen.
Der er ikke mulighed for at "interface" med aircondition pga. ejer-forhold
og andre ting.. !!!

Forestillinger mig noget med en fotodiode, et relæ og en lille
størmforsyning. Men er der nogen som kender en lille færdig boks som kan det
samme og er lige til at købe et sted ??

Thomas Bøjstrup Johansen

Re: Findes der en lille færdig dims til denne opgave ?
Hej Thomas

Du burde kunne klare det med kun at sætte en fototransistor på.

Mvh Max

Re: Findes der en lille færdig dims til denne opgave ?

Jeg har fundet disse sider men de bruger lidt mere end kun en
fototransistor.

http://www.uoguelph.ca/~antoon/circ/sensor2.htm

http://forums.bit-tech.net/showpost.php?p25%5359&postcount=8

http://www.mitedu.freeserve.co.uk/Circuits/Switching/darksw.htm

http://www.uoguelph.ca/~antoon/circ/actrelay.htm

Jeg vil tro at den siste af disse links den som passer bedst til mit
problem, men den er kun til 6v men det er vel bare en modstand på som laver
12v om til 6v.

Thomas

Re: Findes der en lille færdig dims til denne opgave ?
Hej Thomas

De 12 volt der kommer ud af din overvågningsbox burde være en
spænding der bare skal lægges til stel, så det burde en fototransistor
alene kunne klare uden problemer.

Har du data over hvad overvågningsboxen sender ud ?

Mvh Max

Re: Findes der en lille færdig dims til denne opgave ?

Okey det vil jeg prøve at kigge på.

har du et model nummer på sådan en fototransistor eller måske et link.

Det er en rack boks fra Knuerr som de kalder for RMS, jeg kan dog ikke lige
finde et link til den udgave jeg har men her er en link til en nyere og
mindre udgave af den som jeg har.
http://www.knuerr.com/web/en/index_e.html?products/rms/rms_compact.html~mainFrame

Jeg skal prøve og finde datablad på min RMS boks i morgen også poste det
her.

Thomas

Re: Findes der en lille færdig dims til denne opgave ?
Hej Thomas

Her er en kort forklaring om hvad det er for en komponent

http://encyclobeamia.solarbotics.net/articles/phototransistor.html

En egentlig type kan vi så finde hvis vi ved lidt mere om indgangen.

Mvh Max

Re: Findes der en lille færdig dims til denne opgave ?

Så har jeg fundet noget mere data frem på min "rack monitor system" aka RMS

Efter at jeg har kigget i manualen så ser det ud til at jeg ikke er kommet
med den fulde sandhed omkring indgang på RMS.
Normalt bruger jeg et lille 12v relæ i mellem enheden som jeg overvåger og
RMS boksen, relæ kortslutter bare en "digital" ingang på RMS.

Indgang som jeg har fri på RMS er en "Digital In" eller kan være en "Alert
In"
Der er ca. 10 meter kabel mellem airconditon og RMS boks.

Kan jeg bare sætte en fototransistor på en ingang ??
og hvis ja ....... så hvad model ?

Her er et udklip af manualen som viser ind- og udgang (file size: 100kb)
http://www.tooms.dk/download/filertilnews/IO_paa_rms.pdf

Her er den fulde manual til RMS (file size: 3mb)
http://www.tooms.dk/download/filertilnews/rms_gb.pdf

Thomas

Re: Findes der en lille færdig dims til denne opgave ?
Hej Thomas

Jeg tror det bare kan lade sig gøre med en fototransistor, nu
ved jeg ikke hvor du bor, men send mig en mail med din
postadresse, så skal jeg sende dig en jeg tror du kan bruge.

Mvh Max

Re: Findes der en lille færdig dims til denne opgave ?

tak for det, jeg vil sende dig en mail men jeg syndes nu at du skal beholde
din fototransistor fordi dette er ikke til mig privat med det firma jeg
arbejder for, så de må sku betale de par ting som skal til at løse det.
men det glæder mig at jeg bare kan sætte en fototransistor på også bør det
virke.

Thomas

Site Timeline