"Find Holger" - Ide? - Page 2

Re: "Find Holger" - Ide?

Ja, og lille, rødhårede, stridbare og hidsige Holger fjernede sig i løbet af
dagen og natten, siger nogle, 5 km fra udgangspunktet, en knejt på ca. 3 år.
Så skulle en dækning på 100-200 m. fedt hjælpe.

Et par klask i rumpetten og lidt bedre opsyn med ungen ville nok have
forhindret det enorme opbud for at genfinde ham i denne sammenhæng - altså
sådan som jeg opfattede den enorme, til tider overdrevne og smagsløse
dækning af begivenheden i TV.

UPS!

Det var vist OT?
--
---
Med venlig hilsen

 De burde skrive et læserbrev til den agtværdige publikation, som
redaktør Louis B. Knockel ugiver på adressen http://kortlink.dk/8w8n .

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Re: "Find Holger" - Ide?

Det er så til gengæld tvivlsomt, den gode Holger er rødhåret og
årsagen til dette bevirker bla. at hans nervebaner mangler noget
"isolering", så når der signaleres kraftigt i disse så er der så at
sige overhøring mellem nervebanerne og der reageres uforholdsmessigt
voldsomt på de indtryk der nu er modtaget. Så uanset hvad så bestemmer
Holger ikke at hans krop/hjerne reagerer voldsomt under pres/store
indtryk, sorry det er desværre de rødhåredes lod.

Ja dette var så lige skoleeksemplet på overdreven medieinteresse, men
for fanden, tænk dig hvis nu DR, TV2, EB eller BT kunne havde fundet
Holger liggende død og mishandlet i en grøft, seeretallet og/eller
solgte eksemplarer var eksploderet.
Når ytringsfrihed og demokrati går hånd i hånd med markedsøkonomi så
sker der noget.

/Hans

Re: "Find Holger" - Ide?
Det har jeg godt nok ikke hørt før.

Ja da, men nu gik det Gud ske lov godt denne gang.

Ja, det skal jeg da lige love for.:-)
--
---
Med venlig hilsen

Re: "Find Holger" - Ide?
Hej Karsten

Er det for at provokere at du skriver den slags vrøvl, for det
er vel ikke noget du mener, vel ?

Re: "Find Holger" - Ide?

Hej Max

Er du sikker på det?:-)
--
---
Med venlig hilsen

Re: "Find Holger" - Ide?
Hej Karsten

Jeg har altid opfattet dig som et ordentligt menneske,
så jeg håber bare det var din spøg. :)

Max

Re: "Find Holger" - Ide?

Hej Max

Tak for tilliden. Jeg skal gøre, hvad jeg kan for ikke at gøre den skamme.
--

Ha' det rart
Karsten, OZ1GB

Re: "Find Holger" - Ide?

De har et system i Legoland der virker.

/Bo.

Re: "Find Holger" - Ide?
On Thu, 31 Mar 2011 09:45:58 +0200, "Bo Braendstrup"

Og hvordan virker det så ?

/Hans

Re: "Find Holger" - Ide?
Jeg hørte om det for mange år siden.
Har det det endnu?

Christen

Re: "Find Holger" - Ide?

Glem ALT om GPS..

det man har brug for er :

http://www.alanaecology.com/wildlife/Radio_Tracking_RF_Transmitters.html

der er allerede folk der holer F8%je med fugle og alt muligt " skrammel
" i naturen, som de klistrer radio-tags pE5%

der enda nogle sE5% smE5% tags at de sE6%tter dem pE5% flagermus og
edderkobber.  den mindste sender vejer 0,17 G

Martin

Re: "Find Holger" - Ide?

Glem ALT om GPS..

det man har brug for er :

http://www.alanaecology.com/wildlife/Radio_Tracking_RF_Transmitters.html

-----
Selvfølgelig! Det var da konstruktivt. Vil det stadig virke, hvis der med et
slag var omkring 1 million sådanne dimser løs i Danmark? Eller helt
fundamentalt beskrevet, hvis de var så udbredte som refleksbrikker er i dag,
ville man så kunne identificere og spore en bestemt enhed?

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Re: "Find Holger" - Ide?

Ja, og prisen er også attraktiv (for producenten),

Bo //

Re: "Find Holger" - Ide?
Hej Martin

For det første har de intet fingeraftryk, for det andet bruger de strøm.

Og hvordan tror du at forældre har det med at hænge en radiosender
om halsen på deres unger når man ser på hvordan de har det med
mobiltelefonmaster.

Løsningen ligger for mig i et transponder system hvor hver enhed
har sit eget fingeraftryk. Og lur mig om ikke den tekniske side af sagen
er det mindste problem, implementeringen kan godt vise sig at
være umuligt, både af økonomiske, politiske, moralske og mange
andre grunde.

Max

Re: "Find Holger" - Ide?

Du har ret: det hedder ikke elektromagnetiske felter af meget svag
styrke, men "STRÅLING", og det er MEGET farligt.

Hvis det skal være let, så giver forældreene ungerne en mobifon, der har
sporing indbygget.

Bo //

Re: "Find Holger" - Ide?

"Martin Bak"  Hvor meget isenkram kræves egentlig for at
http://jeb.biologists.org/cgi/content/full/208/21/4063/FIG1

Re: "Find Holger" - Ide?
De skriver nu, at et problem var de mange mennesker, der eftersøgte, da
hundene kunne klare det på kort tid, hvis der ikke var andre forstyrende
elementer (mennesker).

Hunde, her kommer så noget andet snak, som dog nok ikke er til børn, selvom
jeg har prøvet.
Hunde kan man spore vha Garmins Astro http://www.garmin.dk/node/929 /
http://www.garmin.dk/node/22925
Der sendes med ca 2W på VHF og kan række ret langt.
Jeg lånte et sæt engang, og sporede mig selv i bil ca 10 Km på landevej.
Selvfølgelig kortere i skov, hvis modtagerantennen er højt placeret.
Der sendes på 155.450 MHz, og nu også på 25 højere.

Jeg har lyttet med på signalerne, og kan nu på pc afkode positionerne på
alle der går rundt med en Astro omkring mit hus i 10-20 Km's afstand :-)
Principet kunne fx bruges til online sporing og koordinering af indsatsen,
her og nu.
Idag dokumenteres der efterfølgende. Fx som jaegerforbundet.dk har prøvet i
Kompedal plantage

men det var jo noget helt andet
og ikke småt og fikst, men det kommer
Christen