Er alle mikrobølge ovne ordentligt afskærmet?

Vil gerne afsløre jeg ik' ved så forfærdeligt meget om emnet... Men:

Har jeg ret i at en dårlig afskærmet mikrobølgeovn kunne tænkes at
have negativ indvirkning på omarbejdende 70%-væske mennesker?

Jeg tænkte bare hvorvidt en ny mikrobølgeovn fx
lever op til bedre/andre standarder end en gamle?
Nogle der ved hvad man skal kigge efter?

mvh
Mads

Re: Er alle mikrobølge ovne ordentligt afskærmet?
Hejsa

Tror også en anden gruppe vil være bedre end den her, jeg mener der kan være
dk.forbruger, men ellers www.usenet.dk.

Ja mon ikke.

Jeg er ret overbevist om, at de microovne vi har her i landet, er så
gennemtestet, da de jo reelt kommer fra USA, og har været der i 10 år før de
kom til DK, og derovre er det jo ret hys med sådan noget, for de lægger bare
sag an.

Jeg købte min første microovn i '86, og jeg er umiddelbart ikke blevet
specielt meget kogt, så der er ikke noget problem.

Mvh Hauge

Re: Er alle mikrobølge ovne ordentligt afskærmet?

Naaarh, er du nu sikker ?
Jeg tror sku at du har haft hovedet for tæt på :-)

Re: Er alle mikrobølge ovne ordentligt afskærmet?
Hejsa

Host host.. Øhhmm. SKAL jeg absolut svare på det? ;o)

På hvad? Jeg slog alle sikkerhedskontakterne fra, og stak hovedet helt ind i
ovnen, det gir sådan nogle dejlige lysende prikker for øjnene ;)

Med prikkede hilsner
Hauge

Re: Er alle mikrobølge ovne ordentligt afskærmet?

ROFL

Re: Er alle mikrobølge ovne ordentligt afskærmet?

Nu tog Raytheon patent på ideen i 1946, så de kommer fra USA, men det er nok
gået lidt mere end 10 år før de kom til Danmark...

    Mvh
        Kimjand

Re: Er alle mikrobølge ovne ordentligt afskærmet?

nok

I USA har man da også betalt dyre lærepenge med de ovne, man lavede bl.a. en
del af dem til grillbarer og lignende, der var afskærmningen på lågen trykt

og forsvandt stille ved rengøring hvilket medførte at amnge unge piger blev
sterile af at arbejde med dem.

Hvis man er utryg ved en microbølgeovn, ja så er der den mulighed at man kan
købe en sniffer der kan måle om den er tæt.

Mvh Max

Re: Er alle mikrobølge ovne ordentligt afskærmet?
Hejsa

Og hvordan stoler man så på, at disse sniffere virker?
Man kan jo så stole på at fabrikanterne har lært noget, og bare bruge dem.

/Hauge

Re: Er alle mikrobølge ovne ordentligt afskærmet?
Hej Hauge

Det er jo en tilbagevendene problematik med alt testudstyr.

Jeg personlig har også haft microovne i mange år, faktisk siden de blev til
at købe for menneskepenge i firserne og er egentlig tryg ved dem, jeg tror
at sikkerheden er noget der tages alvorlig på det område, også af
fabrikanterne.

Man skal dog sørge for at vedligehold dem, de skal holdes rene, og man skal
sørge for at ovnendøren lukker ordentlig. Jeg har bl.a. set et eksempel hvor
man
havde optøet frosne grønsager i aluminiunspose i en ovn, dette havde
forårsaget
overslag til gitret i ovnlågen og dette var brændt væk i et område, en sådan
skade gør ovnen at ovnen skal skrottes omgående.

Mvh Max

Re: Er alle mikrobølge ovne ordentligt afskærmet?
Hej Hauge,

Mon ikke de kan testes med en GSM-telefon ? (De er næppe særligt
smalbåndede).

--
Venlig hilsen,
Søren

"sniffer"?  Er det jargon eller? Fortæl fortæl :-)

mvh
Mads

Re: Er alle mikrobølge ovne ordentligt afskærmet?
Hej Mads

Ja det er jargon, det er et måleinstrument der måler HF udstrålingen
på den frekvens mikrobølgeovne bruger. Det er i princippet ikke andet
end en simpel radio hvor højttaleren er erstattet med et instrument.

Du kan se et eksemplar her

http://www.lessemf.com/mw-oven.html

Mvh Max

Re: Er alle mikrobølge ovne ordentligt afskærmet?
Hej Max,

Eller lave en selv, det er der ikke mange ben i :)

--
Venlig hilsen,
Søren

<KLIP>

Vi har en karl stående i kælderen (vist nok den første allemandsmodel i
Danmark) den kunne godt nok forstyrre alt andet elektrisk i huset, TV
højtalere, video listen er lang.

Men jeg har ikke observeret noget mystisk, omend der er andre der kunne
fortælle sikkert-

Re: Er alle mikrobølge ovne ordentligt afskærmet?

Ja

At bygge en microbølgeovn der lækker vil være ret dumt, da man så har
endnu ringere udnyttelse af effekten. Jeg tror nu at de fleste er ret
godt skærmet.
Vi fik den første i 1990 og den kører fint endnu. Godtnok er den blevet
erstattet af en lidt mindre sidste år, men på sin plads i garagen
generer den ikke radioen derovre når den kører (jeps garage med stereo,
microovn, elkedel og øl-køleskab).

Jeg har vidst ikke taget voldsomt meget skade af microbølger :-)

Re: Er alle mikrobølge ovne ordentligt afskærmet?
Hejsa

Hvad er det så du har taget skade af? Køleskabet? ;o)

/Hauge

Re: Er alle mikrobølge ovne ordentligt afskærmet?

Nej, det tidligere indhold af øl-køleskabet :-)

Re: Er alle mikrobølge ovne ordentligt afskærmet?
Hvilken frekvens kjører disse microbølgeovnene med?
Mener å ha hørt 2.2-2.4 Ghz ?
Kan dette vere riktig?
Mvh  Edvard

Re: Er alle mikrobølge ovne ordentligt afskærmet?
Hejsa

2.45GHz står der bag på min.

Mvh Hauge

Re: Er alle mikrobølge ovne ordentligt afskærmet?

Det inden for frekvensområdet på visse typer (læs: næsten alle slags)
WiFi-udstyr til trådløst netværk mellem computere. Så hvis dit trådløse
computernetværk ikke virker mens du laver popcorn, så få dig en ny ovn! :)

--
M.V.H
Christian Iversen

Site Timeline