DC/DC Mascot 692 converter OP eller ned ?

Jeg har en gl. grå DC/DC converter fra Mascot type 692 liggende i en
rodekasse,  en bekendt  kunne måske bruge den i en gl. 6v bil  til en lille
12v radio
Problemet er at jeg mener den er 6v ind og 12v ud
men er kommet i tvivl kunne jo være omvendt ;-)   havde gang i en masse
forskellige biler og radioer i de år..

Mascot i norge har selvfølgelig ikke antikviteter fra 60erne i deres
manualer  ;-)

Nogen der kan huske det ?

mvh
Preben

Re: DC/DC Mascot 692 converter OP eller ned ?
Hvis den tydelig er gammel, så tviler jeg sterkt på at det er en "opp"
omformer. Slikt fantes vel knapt, den gang det var noe særlig behov for det.
Men hvis den er laget i norge, går det vel greit å åpne den? Finner du en
OC16 og et par motstander så er det en "12v inn 6v ut", slike ble laget i
mange varianter. Hvis spenningen skal transformeres opp, må det nødvendigvis
sitte en transformator i boksen

Re: DC/DC Mascot 692 converter OP eller ned ?

Hej Ståle
Har lige åbnet den, der er 2 transformatorer og en AD?? TO3 transistor
Jeg vil finde en 6v strømforsyning og  prøve om der kommer 12v ud...
Virker det er det godt, og ellers er det blot ærgerligt .
Den er bestemt gammel sandsynligvis omkring 1969-74

mvh
Preben

Site Timeline