Bormaskine smækker sikring

Jeg var ved at bore nogle relativt store huller hvorefter røgen kom ud af
boremaskinen (og smækkede sikringen).
Efter at have skildt den af er der noget jeg ikke helt forstå (det er sådan
en der kan køre for og baglæns samt med trinløs regulering).
Når kontakten bliver trykket ind er der direkte gennemgang fra fase til nul
(selvom spolen bliver koblet fra så der ikke er noget umiddelbart på "motor"
siden der skaber forbindelse). Det kan vel kun betyde en ting - det var min
kontakt der blev grillet?

/Dennis

Re: Bormaskine smækker sikring
Kig på støjkondensatoren, det er tit den der er kortsluttet.

Børge
Re: Bormaskine smækker sikring

Der sidder en 250V kondensator til kontakten - men hvordan tjekker jeg om
den er ok? (jeg burde vel bare kunne pille den af og så burde det køre uden
i en kortere testpeiode?)

/Dennis

Re: Bormaskine smækker sikring

Ja det kan du godt... men vær lige opmærksom på at maskinen så selvfølgelig
støjer!
--
Vh. Peter Andersen

Site Timeline