AVR starter kit

Jeg har kig på dette starter kit http://www.aanielsen.dk/avr.htm
Er det pengene værd eller bør jeg købe noget andet?
Jeg tro ikke jeg får brug for de store chip, før jeg er så rutineret at jeg
kan udvære kittet.

Hvis der er nogen i Sønderborg omegn der har snilde til at lave et begynder
board
til mig + en lille demostration, Så er jeg da også parat til at betale for
det.

MVH
Henrik Rathje
ICQ nummer er  100410430430    fjern 4 talerne

Re: AVR starter kit
Mojn Henrik
Hvis du ikke føler for at smide penge ud på et AVR kit, kan det lade sig
gøre at programmere AVR processoren direkte ved hjælp af et
parallelportskabel.
http://www.linuxfocus.org/English/March2002/article231.shtml
Her er tegning over kablet og lidt eksempel kode.
Siden er henvendt til Linux, men til windows kan du bruge WinAVR
http://www.avrfreaks.com/AVRGCC/index.php
For at få det til at virke på win 2k/xp skal du dog installe en
parallelports driver, da win2k/xp ikke har direkte adgang til hardwaren.
Jeg har med succes brugt metoden til at programmere AT90s4433, men det har
dog den ulempe at der ikke er nogen debugger mulighed, så hvis man har
lavet noget slamkode er man lidt på herrens mark.
Håber det kunne give lidt inspiration.

M.v.h Torp
fjern fjerndette i min email for reply.

Re: AVR starter kit
Hej Henrik,

Du "bør" købe noget andet... Aages eftf. har ikke opdateret sitet i en del
år, så du _kan_ slet ikke købe det (der).

--
Venlig hilsen,
Søren

kig på www.koz.dk

de sælger både Atmels STK500 kit og deres ISP brænder hvis du kan nøjes med
den
jeg har selv et STK500 kit som jeg er meget glad for du har alt hvad du skal
bruge for at udvikle
og lære hvordan tingene virker

Mvh
Rasmus
OZ1TUX

jeg
begynder

Re: AVR starter kit

Jeg dittoer; jeg startede selv ud med at lave min egen
"parrallel-brænder" (læs: kabel med et par modstande på), men det blev
jeg ligegodt hurtigt træt af... :-) Men det _er_ da billigt...

Med venlig hilsen Preben

Re: AVR starter kit
skal

Hehe

ja det andet er billigt men ikke effektivt

Fordelen ved STK500 er at det virker sammen med Atmel´s egen software, så
man skal ikke benytte andres 3 parts software for at programere, man holder
sig bare i AVRstudio, hvis man vælger at benytte dette program.

desuden hvad er 1000Kr? i forhold til alt det man får med i det kit, der er
jo alt.  Du sparrer en masse tid i forhold til at side og montere et print
op, du kan komme i gang med det samme.

-Rasmus

Re: AVR starter kit
Hej Henrik.

Starterkit og programmer fra Olimex finder du her:
http://www.demotech.dk

/Jan

Re: AVR starter kit
Hej

Det er hvis lige det jeg går og søger. billigt og simpelt.
Skulle jeg nu gå hen og blive bidt af en gal microcontroller, så kan jeg jo
altid købe STK500 kittet.
Jeg takker for alt respons.

Mvh
Henrik