aldi stikkontakter modificering

Er der nogen her, som vil påtage sig at finde ud af, hvordan man kan
modificere radiostikkontakterne fra Aldi, sådan at man kan tænde og
slukke på selve enheden.

Hver enhed er kun forsynet med en testknap, men det er ikke muligt at
tænde og slukke, selv om det fremgår af manualen.

Claus

Re: aldi stikkontakter modificering
Hej Claus,

Nåede ikke i Aldi desværre ;-/
Har du prøvet at åbne en af dem ? Og kan du i så fald poste nogle fotos af
indholdet ?

For dårligt, men hvad - de var dæleme billige, så det undrer mig nu ikke.

--
Venlig hilsen,
Søren

Det skulle ikke være svært. Der er loddet ledninger mellem stikket of
relæet på printet. Det er så blolt at sætte en afbryder parallelt med
relæet. (men så kan man heller ikke slukke igen på remoten)

Den "lakrids" det er bygget op omkring kunne jeg ikke finde noget på
online - de eneste henvisninger jeg fandt var på kinesisk.

Det kan jeg gøre i weekenden hvis ikke andre når der før mig - de er
skruet sammen så de er nemme at åbne.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Re: aldi stikkontakter modificering

Uheldigvis faldt anders majland over tastaturet og skrev derved
følgende:

of
med

Det tror jeg heller ikke, det er. Men det overstiger mine evner, når
der ikke er et diagram, desværre.

Men måske jeg kan få tid til at tegne diagrammet af, men det hjælper
vel ikke meget, hvis man ikke kan finde info på chippen...

Claus

Re: aldi stikkontakter modificering
Hej Claus,

Hvis det er muligt at 'skope sig frem til det demodulerede signal (går ud
fra at de er kodede), kan man måske lave et split (med modstande eller
dioder som logik) og påvirke den ad den vej.
Men hvis det bare er en lakrids med antenneindgang og driverudgang er der
nok ikke meget at gøre der.

Hvis det er et kiprelæ er det selvfølgelig til at påvirke med en trykknap.

--
Venlig hilsen,
Søren

Vil du ikke være venlig at undlade den måde at citere på. Den er måske
sjov indimellem hvis du synes en har skrevet noget vrøvl men eller
finder jeg den temmelig nedladende at bruge generelt.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Re: aldi stikkontakter modificering
Virker din lysdæmper? Jeg har prøvet med tre forskellige lamper heraf to med
alm glødepærer og en hallogen med elektronisk transformator som manuelen
hævder den virker med... Alle tre lamper blinker blot mærkeligt når de kører
via lysdæmperen og kan hverken tændes/slukkes eller dæmpes via
fjernbetjeningen...

mvh

David

Re: aldi stikkontakter modificering

heraf

Ja, det virker fint her. Har dog ikke prøvet med transformator, da jeg
ikke har nogen.

Claus

Re: aldi stikkontakter modificering

Hvilket fabrikat ?

Jeg har en Denvar tingest som lysdæmper. Den blinker som en tovlig,
indtil den har fået adresse. Tryk på den lille kontakt på selve dæmperen
og hold den inde, indtil dioden begynder at blinke. Hold on og off inde
på fjernbetjeningen i ca 5 sekunder og dæmperen har fået tildelt en
kanal (lysdioden slukker). Skru så ned for lyset og blinkeriet stopper.