Afmagnetisering af farve TV

Barnenarnet har været for tæt på mit tv med en magnet i hånden. Nu er
der en lilla plet der hvor han ramte ruden.
Hvad gør jeg for at få mine farver tilbage ? inden konen skal se tv og
alt bøvlet begynder.

Alle svar modtages med kyshånd

Re: Afmagnetisering af farve TV
Hej Torben

Tænder og slukker, venter, tænder og slukker, venter, o.s.v.

Hvis det ikke tager det, ja så skal du ud og låne en degauserspole.

Mvh Max

Re: Afmagnetisering af farve TV
Hej!

Og "tænd/sluk" betyder på vægkontakten, da PTC-modstanden ellers ikke køler af,
og dermed udebliver virkningen :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Afmagnetisering af farve TV
Tak til Max og Kim for deres hurtige svar.Jeg prøver de gode råd.
Tak til jer begge.
Hilsen Torben

Re: Afmagnetisering af farve TV

Den siger jeg god for, den har reddet min 22" farveskærm for ca en måned
siden. Den tager det hele...

Bo //

Re: Afmagnetisering af farve TV
Metoden med at tænde og slukke på væg hjalp en del men der er
stadig lilla skygger midt på skærmen i visse farve kombinationer.
Det må nok blive degausseren der skal bruges .Kan jeg selv
fremstille en sådan hvis materiale som kobber tråd er til
rådighed eller er det lettere at slagte et gammelt TV fra
genbrugs pladsen og bruge dele derfra ?

Re: Afmagnetisering af farve TV

Bliv ved et par dage.  Dvs. sluk hver aften, så skal det nok forsvinde over
tid.

Leif

Re: Afmagnetisering af farve TV

Et par genbrugte degausspoler fra et kaput TV er klart det nemmeste, med
mindre du kan låne fra din lokale TVmand.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Afmagnetisering af farve TV
Hej Torben

Hvor bor du i DK ?

Mvh Max

Re: Afmagnetisering af farve TV
Bor i Roskilde
arbejder i Ballerup

Re: Afmagnetisering af farve TV
Hej Torben

Desværre uden for min rækkevidde.

Mvh Max

Re: Afmagnetisering af farve TV
Tag hen til din lokale tv pusher, og spørg om du kan låne en
afmagnetiserings spole..
Det har jeg lige gjort, kvit og frit. :)
Og den virker i første forsøg ;)

Re: Afmagnetisering af farve TV
Tak for alle gode råd og tips ,problemet har løst sig langsomt
og hvis man ikke ved hvad man skal kigge efter er der ingen der
kan se noget galt.
tak for jeres store interesse med at afhjælpe fejlen

venlig hilsen Torben