0-20 MHz AWGN@15Vpp

Hep,

Jeg sidder og skal lave hvid støj (eller tilnærmelsesvis hvid) med et f
rekvensspektrum op til 20-30 MHz og en amplitude omkring 10-20 Vpp.

Støjen kan laves med et par transistorer eller en zenerdiode (eller en eg
entlig støjdiode), men for at komme op på de ønskede 10-10Vpp skal de
r jo forstærkes (ca 20-30dB), men alle mine gode gamle opamp's i skuffen
er jo uduelige ved de frekvenser.

Nogen gode ideer? - evt hvilken opamp som kan skaffes nemt?

-Steen

Re: 0-20 MHz AWGN@15Vpp
Hej Steen

Kik på en MMIC.

Max

Re: 0-20 MHz AWGN@15Vpp

Det var præcis hvad jeg skulle bruge. Takker!

-Steen

Re: 0-20 MHz AWGN@15Vpp
[...]

hej Steen :)

Det kommer jo lidt an på hvad du skal drive, hvis du skal drive 50R
kommer dde fleste opamps
til kort. En kombination af en opamp til gain og xDSL driver som
buffer ku nok lige klare det

den nemme løsning er at finde en passende forstærker ved mini-cicuits
eller lignende

-Lasse

Site Timeline