Cross: Uzemljenje metalnog dimnjaka

Pozdrav grupi,

Ima veæ slièna tema (o gromovima), ali da tamo ne bih i¹ao u off topic evo pi¹em tu.

Naime, radi se o tome da trebam uzemljiti metalni dimnjak, pa bih zamolio kolege koji su upoznati sa novijim propisima da me upute. Do sada sam imao priliku raditi samo jednom gromobransku instalaciju i to prije desetak godina, pa ba¹ i nisam ne¹to iskusan.

A sada da poènem sa pitanjima:

1.Je li dovoljno traku zavariti samo na metalno postolje (tj.nosaè dimnjaka koji je zavaren za dimnjak), pa onda direktno u zemlju, ili traku moram postaviti po cijeloj du¾ini dimnjaka, te ju zavariti na nekoliko mjesta?

2.Da li za hvataljku mogu uzeti komad trake od 70.cm i zavariti je u du¾ini od 20. cm na vrh dimnjaka, znaèi visina hvataljke bi onda bila 50.cm? Je li to OK i po propisima?

3.Mislio sam kopati kanal dubine 80.cm i du¾ine 12-14.m (toliko imam trake XD), traku naravno postavljam okomito. Za sondu bih iskoristio pocinèanu cijev du¾ine 1,5.m. Traku i sondu bih zavario, te izolirao bitumenskom masom. Mo¾e li tako?

  1. Treba li praviti negdje mjerno mjesto, ili na dimnjacima ide bez toga?

Jo¹ da napi¹em da kuæa nema gromobransku instalaciju, a dimnjak je visine

9.m.

Eto, zamolio bih iskusnije kolege za savjet.

Isprièavam se na poduljem postu.

Unaprijed hvala!

LP

Reply to
dalibor

Dana ponedjeljak, 23. rujna 2013. u 22:44:36 UTC+2, korisnik dalibor napisa o je:

u off topic evo

imnjaka

sta?

? Je li

trake

?anu

om

mnjak je visine

Reply to
elektronikasivak

u off topic evo

imnjaka

sta?

? Je li

trake

?anu

om

mnjak je visine

bolja varijanta jee da kupis tri pocincane cijevi, nabijes ih cca 10 meetri od kuce i dimnjak poveezes s pocincanom trakom jeer ako ti grom lupi u dim njak kucee sigurno ti budee nesto vrisnilo od elektronikeee to znaci da mor as na svoju instalaciju ubacit varistoree i slicne stvarcicee za zastitu od induciranog napona. Traka se povezuje sa dimnjakom pomocu spojnih plocica , obavezno, da mozes provjeriti kvaliteetu uzemljenja sto si napravio jer sve nestaje a pogotovu cijevi u zemlji!

Reply to
Tom Wolf