Värderingsfråga ang radiostyrd bil

Är kanske slightly off topic, men bedömer att det finns chans att få svar på
min undran.

Har en radiostyrd bil i skala 1:5 (en stor bjässe alltså!) från Kyosho med
2-taks bensinmotor. Kostade 14 000 kr ny för ett antal år sedan (typ 10 år
sedan?). Bilen är oanvänd. Vad kan man tänkas begära för den idag? Hälften
av nypriset, 7000:-?

Re: Värderingsfråga ang radiostyrd bil
Vad kostar motsvarande produkt ( bil ) idag ???

det styr också vad man kan begära för en beg. produkt !!

//Magnus

Re: Värderingsfråga ang radiostyrd bil

Det har jag ingen som helst aning om. Det skulle ju ni veta=)

Re: Värderingsfråga ang radiostyrd bil
Ursäkta om jag var otydlig, men jag undrar om du vet vad en NY  motsvarande
BIL kostar idag ??
eftersom vissa saker blir billigare med åren och andra saker blir dyrare
(nypris i butik)

Tex. Om en NY motsvarande bil kostar 9000 :-  idag, så är det svårare att
begära 7000 :- för en begagnad
men om den kostar som NY idag 18000 :- så kan man lätt begära 7000 :- för en
begagnad i gott skick.(kanske upp mot 9000 :- )

jag anser att dagens ny pris styr begagnat priset ganska mycket.
Men det är ju min åsikt!!

//Magnus

Re: Värderingsfråga ang radiostyrd bil

motsvarande
en

Hehe, ja, jo. Jag förstod frågan. Och därför svarad jag att jag inte hade
den blekaste om det=P

Just den modellen med bensinmotor och skala 1:5 från Kyosho tillverkas ej
längre. Hittade "min" på lagret....=)

Re: Värderingsfråga ang radiostyrd bil

Sök via t.ex. eniro.se efter 'Kyosho'
http://www.eniro.se/query?stq=0&q=Kyosho&what=web

träffar:
http://www.store.yahoo.com/dcastalley /
http://www.kyosho.se /
http://wonderclub.com/diecast/LamborghiniJotaSVR_8311B.htm
plus >150 000

sökning på 'Kyosho 1:5'
http://www.eniro.se/query?what=web&q=Kyosho%201%3A5&stq10 %

träffar:
http://www.acehobby.co.nz/ossb2/root/OSSBEC1/productlist.asp?category=Car-GP
http://www.kleinserien.de/e/kyo/_1_12.htm
http://www.otherlandtoys.co.uk/product927/product_info.html?name=Wave%20Chopper
plus >7 000

Re: Värderingsfråga ang radiostyrd bil

Finns dessvärre inget vettigt hobbyforum i se./swnet hiearkin..

Det styrs nog mycket av ifall att det fortfarande går att få tag i
reservdelar till den eller inte.. skulle själv gärna ha en sådan bil
(med bensinmotor) men priset är lite högt, så jag nöjer mej med min
metanoldrivna 1:10 bil :)

Site Timeline