Beräkna R,C och L hos ledningar på en PCB?

Jag ska göra ett kretskort. Har ett program som jag använder för att rita
upp layouten med via, ledningar, placerar kompenter etc.

Dock, jag är nyfiken på ledningarnas resistans, induktans samt kapacitans.
Känner ni till om det finns något program som beräknar R,L och C utgående
från kretsschemat? Kanske det rent av finns något layoutprogram som beräknar
dessa direkt, samtidigt som man ritar kortet???

Nån som sett något??

//H

Site Timeline