Zużyty sprzęt elektroniczny opłata ZSEIE

Witam,

Do końca lutego należy wnieść roczną opłatę rejestrową ZSEIE. Mam kłopot. Nie mogę znalęźć rozporządzenia z wysokością tej opłaty dla małych firm. Jakiś link ??

Drugi kłopot to "zabezpieczenie finansowe wpłacane na odrębny rachunek NFOŚiGW". Nie mam podpisanej umowy z organizacją odzysku. Chciałbym zapłacić to zabezpieczenie ale nie bardzo wiem jak. Podzielcie się ewentualnymi doświadczeniami jak to zrobić, Czyli terminy, wyliczenia itd.

Pozdrawiam

Reply to
2m

Już znalazłem.

Nadal aktualne ew. wskazówki co z zabezpieczeniem finansowym.

Reply to
2m

Termin: nieokreślony ustawowo.

GIOŚ twierdzi, że do końca roku poprzedzającego.

Jak pytałem, skąd przed końcem roku mam wiedzieć, ile sprzętu wprowadziłem do obrotu, usłyszałem "trzeba by zapytać tych, co uchwalili ustawę" i "po prostu - oszacować".

Są tacy magicy, co twierdzą, że skoro terminu nie podano, to nie trzeba wpłacać...

Wyliczenia:

Waga urządzeń wprowadzonych na rynek w roku ubiegłym razy opłata produktowa. Liczy się tylko urządzenia przeznaczone do gospodarstw domowych. Opłata produktowa o ile pamiętam 1,80 zł/kg.

Wpłacać należy na konto Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska

85 1540 1157 2001 6600 0215 0072.

Pozdrowienia, MKi

Reply to
MKi

Trzeba, ale nie ma spoznienia :-)

A propos - podobno juz nam unia karami grozi, bo mamy za niski wpolczynnik wagi odzyskanej.

Radze pomyslec o wyprodukowaniu czegos w ciezkiej metalowej obudowie i recykling powyzszego przed koncem roku :-)

Jedna szafa powinna wystarczyc :-)

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Przekazać do firmy zbierającej śmieci ? Czy kupić od nich kwit, że się poddało ileś ton recyklingowi ?

Reply to
lwh

Nie znam sie .. a nie wystarczy recykling we wlasnym zakresie - zabrac od klienta, wyczyscic, sprzedac nastepnemu ?

Ewentualnie opakowanie zwrotne ? :-)

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Nie do zbierającej, ale do recyklującej.

Trzeba by się zgłosić jako prowadzący działalność w zakresie recyklingu, a wcześniej pewnie spełnić różne kryteria (silosy itp).

Serio to nie wiem. Ale coś mi chodzi po głowie, że opłaty będą od 2008 roku (pod koniec ustawy są jakieś terminy dla poszczególnych paragrafów - sprawdzić). P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Dzieki za wszelkie wskazówki, chyba jednak nikt nie placi :) bo nikt konkretnie tym nie napisał.

Rzeczywiście, oplaty obliczać i wnosic należy do 31 marca 2008 za rok 2007 (art. 67)

Czyli na dzień dzisiejszy płacimy tylko oplatę roczną za rejestr ZSEIE. Czy tak? A co ze sprawozdawczością? Czy dobrze wyczytałem że co kwartał począwszy od 1 lipca 2006 ? Jesli tak to powinienem złozyć za III i IV kw. 2006 /niestety nie złozyłem :( / Gdzie wysyłacie te sprawozdania (jesli wysyłacie ) ?

Pzdr.

Reply to
2m

Użytkownik "2m" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:es3kp5$8ru$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Na adres GIOS. Lepiej wyślij po terminie niż wcale. Kar za nieterminowość nie znalazłem. Co on z tymi kwitami robią , nie mam pojęcia, zapewne jakaś panienka to sumuje w komputerze

Reply to
lwh