Zużycie nixie

Witam,

Czy jest jakiś sposób żeby określić zużycie lampki nixie? Czy spadek napięcia na świecącym segmencie może być takim wskaźnikiem?

Reply to
Adam

predzej wzrost chyba...?

Reply to
Greg

Greg napisał:

Pisząc spadek napięcia miałem na myśli napięcie odkładające się na swiecącym segmencie. Oczywiście będzie to wzrost tego napięcia dla zużytej lampki :-) Tylko czy to jest wzrost proporcjonalny do zużycia? A może jest jakaś inna metoda?

Reply to
Adam

Użytkownik "Adam" snipped-for-privacy@spamu.wp.pl> napisał w wiadomości news:d96s1h$1up$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Najlepsza metoda to ogląd oczny - zuzyte neonówki mają na wewnętrznej powierzchni bańki napyloną warstwę materiuału elektrod. Im ta warstwa mniej przejrzysta tym zużycie większe.

Reply to
Jd.

Jd. napisał:

Ale bez wcześniejszej praktyki ciężko to ocenić. Mam kilkanaście takich samych lampek z odzysku. Są ładne z wyglądu i nic na szkle nie widać. Mimo to w jednej z nich nie zapalają się w pełni segmenty a spadek napięcia wynosi 160V podczas gdy na pozostałych 140. Kolorek też ma nieco inny. Lampki mają jakby "pastylkę" zgrzaną chyba z anodą w górnej części lampki IN-14. Do czego ona służy? Pytam, bo w jednej lampce odpadła. Dzięki za odpowiedź.

Reply to
Adam

moze jest to element pochlanaijacy gazy (geter)

Reply to
Greg