Żółty monitor - CZEMU?

Mam problem: od czasu do czasu obraz na moim monitorze żółknie - jak przez żółty filtr. To się dzieje falami. Czasami pare dni jest dobrze, a później najpierw robi się lekko żółty, po sekundzie mocno żółty i w ciągu następnej sekundy potrafi znowu być normalny. Czasami też przez dłuższy czas jest żółty. Mój monitor to SAMSUNG SyncMaster 500s. Co może być powodem? (karta graficzna?kable?monitor? - nie mam pojęcia)

Będę wdzięczna za jakąś pomoc :)

Grecja

Reply to
Grecja

Dzięki :) tak zrobię. mam nadzieję że to tylko to.

Użytkownik "Przemek Kuchta" <przemek snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Reply to
Grecja

W takich sytuacjach należy najpier podłączyć monitor do innego kompa, aby wyeliminować możliwość uszkodzenia w karcie video (co się często zdarza). Jeżeli już wiadomo, że monitor, to najbardziej podejrzewałbym zimne luty na płytce kineskopu. Trzeba rozebrać i poprawić podejrzane miejsca lutownicą. Często są zimne luty na podstawce kineskopu.

Możliwe także, że uszkodził się kabel. Jeżeli kolor czasem zanika, raczej nie jest uszkodzony żaden element.

Pozdr EM

Reply to
EM

A ja mam innš zagwostkę. Mam monitor, który przy 60Hz kreśli ostro (nawet bardzo ostro), ale przy 100Hz już niekoniecznie. Na pewno nie jest to problem pasma przenoszenia monitora/karty. Jak sš budowane obecnie monitory? jest jakiś układ który przy zmianie czestotliwosci synchronizacji zmienia ogniskowanie? hmm... __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Użytkownik "Grecja" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:bkuah4$lhj$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Stawiam na zimne luty,

Miałem już monitory, które okresowo fioletowiały, zieleniały albo też żółkły, poprawienie lutów na płytce kineskopu zwykle pomagało.

pozdrawiam

Tomek

Reply to
ool

Jeżeli jest to monitor cyfrowy wystarczy wyświetlić OSD :)

Albo tandetny kabel połączeniowy monitora i karty graficznej.

Często najszybciej jest przelutowac wsyzstkie luty w podejrzanej okolicy.

Pomerdać kablem i zobacyzć czy coś się zmienia :)

Reply to
Marcin Osiniak

Mialem podobny problem, tyle ze moj robil sie niebieski... Okazalo sie, ze peknieta byla jedna zyla w nasadzie kabla (przy monitorze). Wymienilem kabel - i wszystko gra. Sprobuj poruszac kablem (jak najblizej monitora)...

Fox

Reply to
Fox

Dnia 03-09-25 12:23, Użytkownik Ireneusz Niemczyk napisał:

Proponuję porównać częstotliwość odchylania poziomego przy

60 Hz i przy 100 Hz. Przy 100Hz będzie na pewno dużo wyższa niż przy 60 zatem układ ostrości dynamicznej ma mniej czasu na wykonanie swojej roboty. Do tego należy uwzględnić pasmo przenoszenia monitora, a konkretnie wmacniaczy wizyjnych. Zakładamy oczywiście, że porównania dokonujemy dla jednej rozdzielczości. To jest tak jak ze wzmaczniaczem. Co z tego, że mamy super odlotowy wzmacniacz, skoro zamiast kolumny ma zwykłe głośniczki. Cała para idzie w gwizdek.
Reply to
Robert Szczepaniak (USUN_TO. z adresu