Zasychanie past, topnikow itp. - jak sobie z tym radzic ?

Wlasnie musialem przylutowac kwarc (SMD) i siegnalem po paste firmy Koki - pasty tej uzywam rzadko bo wiekszosc elementow ma latwo dostepne wyprowadzenia i lutuje je po prostu zwyklym spoiwem w drucie. Nakladajac paste zauwazylem ze przy wylocie tubki jes ona calkiem niezle zaschnieta i smaruje sie kiepsko :-( Jeszcze gorzej jest z topnikiem RMA7. Uzywam go czesciej niz pasty, ale wyparowuje przy wylocie bardzo mocno i rowniez tworzy "skorupe". Poniewaz do jednego scalaka zuzywam doslownie kilka kropli tego swietnego topnika, nie podoba i sie ze duzo wiecej topnika idzie "w powietrze" niz jest faktycznie zuzyte do lutowania (przypominam ze tubka kosztuje ok 40 zl !). Niestety zakretki i zatyczki w jakie wyposazone sa tubki sa beznadziejnie nieszczelne a w dodatku ta w RMA7 ma "swietne rozwiazanie" w postaci bolca ktory wchodzi do wnetrza wylotu i wypycha znajdujacy sie tam topnik pod zatyczke :-( W sumie moznaby ten bolec wyrwac ale to chyba jeszcze pogorszy szczelnosc :-(

Macie jakies pomysly ? Jak Wy sobie z tym radzicie ?

Reply to
BLE_Maciek

BLE_Maciek napisał(a):

Hmmm.... Taką zakrętkę z metalowym sztyftem posiadają kleje n. Super Attak i ani razu jeszcze mi się nie zdarzyło by się zapchał - owszem, czasami wokół wylotu jest troszkę zaschniętego kleju ale nic poza tym. Może przechowywanie wylotem w dół by w jakiś sposób pomogło?

Reply to
badworm
Reply to
Marek Dzwonnik
Reply to
Milosz Klosowicz

Szkoda czasu.

Dokladnie. Zreszta jesli nogi elementow sa dostepne to wygodniej jest lutowac zwykla cyna.

Reply to
jerry1111

Użytkownik Milosz Klosowicz napisał:

Kiedyś, kiedy mi się jeszcze chciało takie rzeczy robić, podgrzewałem od spodu płytki a nie od strony elementów.

Reply to
A.Grodecki

Thu, 24 Feb 2005 21:30:52 +0100 jednostka biologiczna o nazwie "Marek Dzwonnik" <mdz@WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Dzieki, sprobuje

A to odpada, nie mam w warsztacie lodowki. Pryzdalaby sie do przechowywania brow... eee ... roznych rzeczy ;-)

Reply to
BLE_Maciek