Zasilanie 24V -> -5V +5V

Witam,

Mam w układzie napięcie 24V (nieregulowane może dobijać do 30V) i wzmacniacz, który trzeba zasilić również napięciem ujemnym VDD = 24V i VSS = -5V do -7V. Obciążalność VDD i VSS jest na poziomie 10mA (bezpieczne założenie do 20mA).

Jak najprościej (najtaniej i najmniejszą powierzchnią PCB) wygenerować to ujemne napięcie? Na razie mam pompę Vout = -Vin

20mA, ale już przy poborze 10mA za duże tętnienia. Nie za bardzo to rozwiązanie się nadaje.

Drugie pytanie o VCC = 5V, które zasila sterowanie/procesor (10mA - 20mA), na razie jest zwykły stabilizator ale nie wiem czy docelowo chcę go tak grzać jak obecnie.

Optymalnie byłoby zejść bezpośrednio z 24V na +5V i -5V. Proszę o podpowiedź jaki ewentualnie switcher zastosować.

Pozdrawiam,

Reply to
taurus

Tak, wszystkie potencjały muszą być na GND, wchodzi 24V/GND a zasilanie potrzebuję 24V/GND, +5V/GND i -5V/GND. To -5V może być do -8V ale w miarę stabilne. Wszystkie napięcia bez separacji.

Może źle określiłem, na tej pompie mam konkretne wahania bo przy dociążeniu dochodzą do 2.5V, to już przenosi mi się na wyjście wzmacniacza. Może spróbuję położyć tam mocniejszą kostkę.

No właśnie, potrzebuję czegoś małego i na pewno z elementów dostępnych od ręki, nawijanie dławika odpada w tym projekcie.

Pozdrawiam,

Reply to
taurus

W dniu 2015-11-16 o 12:57, taurus pisze:

Może słabe kondensatory po prostu. Pewnie powinny być jakieś X7R. A jak nie to może pomoże dodatkowy kondensator na wyjściu. Oczywiście zakładając, że ta pompa nie jest przeciążona.

Pozdrawiam EM

Reply to
EM

Udało mi się nieco ustabilizować to napięcie -5V, problemem jest dosyć znaczna impedancja wyjściowa ~70R. Po doklejeniu

10uF na wyjściu tętnienia spadły do ~200mV. Jak będzie jeszcze za dużo to wymienię na układ o niższej impedancji.

Pozostaje jeszcze kwestia zejścia z 24V na 5V, może jeszcze ktoś ma na to pomysł? Stabilizator daje rade ale jest mocno ciepły.

Reply to
taurus