zalany notebook toshiba satellite m100-165

Koleś zalał piwem notebooka mojej znajomej, dodatkowo inteligentnie zamiast wyłączyc od razu wszystko, dokończył oglądanie filmu. Efekt jest taki, że po rozebraniu i czerokrotnym wyczyszczeniu klawiatury w IPA (sprawy) mam prawie wszystko. Problem jest z literą S oraz otaczającymi ją A, W, D, X. Litery A nie mam wcale, a naciśnięcie liter D, X, S powoduje jakby stałe wciśnięcie (oczywiście naocznie tego nie widać) znaku W. Teraz pytanko: czy Waszym zdaniem padło coś elektronicznie, czy dalej płukać to w IPA (spray) i dmuchać sprężonym powietrzem ? Poza zdjęciem klawiszy i płukaniu tego, co widać nic innego raczej tu chyba nie zrobię, moduł klawiatury jest nieźle zamknięty i raczej trudno jest dotrzeć do jego wnętrza (czyli między blachę spodnią, a kontakty foliowe pod gumkami klawiszy. Dodam, że do wczoraj ten notebook miał gwarancję, oczywiście po zalaniu stała się ona wspomnieniem. Poza tymi klawiszami reszta działa normalnie. Liczę na wsparcie. Gdyby naprawa był trudna, pytanko pomocnicze: ile orientacyjnie kosztuje nowy moduł klawiatury ?

Reply to
yogi009
Greg(G.Kasprowicz

Dnia Mon, 18 Sep 2006 16:31:26 +0200, Greg(G.Kasprowicz) łaskawie napisał(a):

Tylko, że to jest nowy notebook, nie ma jeszcze roku.

Reply to
yogi009

Mon, 18 Sep 2006 16:25:37 +0200 jednostka biologiczna o nazwie yogi009 snipped-for-privacy@o2.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Nie wyczyścisz. Kup nową klawiaturę i wymień.

To co, powołamy w końcu ten Klub Zalewaczy Laptopów Toshiba ? ;-)

Reply to
BLE_Maciek

Dnia Mon, 18 Sep 2006 20:24:33 +0200, ^ToM^ łaskawie napisał(a):

Widzisz, ja dostałem ten notebook ze 3 dni po zalaniu. Mam płukać ewidentnie wodą i potem suszyć ? Kurczę, nie wiem, czy taka procedura nie spowoduje, że jednak zostaną tam jakieś elementy wilgoci, które będą potem elektrolitem... no w każdym razie będą w najlepszym wypadku dużym oporem. Rozbierać znowu wszystkie klawisze ?

Reply to
yogi009

Dnia Mon, 18 Sep 2006 19:18:13 +0200, BLE_Maciek łaskawie napisał(a):

To nie moje zalanie :-) Ale onegdaj też wylałem pół litra coca-coli, tyle że w IBM'a ThinkPad'a. Zareagowałem od razu pozbawiając go większości swobodnych elektronów, ale potem to go płukałem i suszyłem ze 4 dni. O dziwo pomogło.

pozdrawiam,

yogi009

Reply to
yogi009

Dnia Mon, 18 Sep 2006 18:09:08 +0200, Rafal łaskawie napisał(a):

No, niby to jest najprościej, ale w tym naszym mieście, zanim sprowadzą odpowiednią klawiaturke na wymianę, to moja koleżanka zapomni co ma na dysku. Operacja zmiany klawiatury nie jest pracochłonna, tylko nie wiem, gdzie coś takiego mogę tanio kupić...

Reply to
yogi009

Dnia Tue, 19 Sep 2006 07:19:34 +0200, Rafal łaskawie napisał(a):

Dzięki kolego za ten skecz, ubaw miałem po pachy. No i to wsparcie merytoryczne...

Reply to
yogi009