zabezpieczenie przeciwporażeniowe dla 12V

Czy ktoś z Was spotkał się z czymś w rodzaju różnicówki na 12V? Układ będzie pracował w środowisku wilgotnym i szukam jakiegoś zabezpieczenia. Pozdr, Przem

Reply to
Przemek

Witam, jeśli układ będzie zasilany napieciem przemiennym to zwykła różnicówka

230V AC powinna zadziałać przy znamionowym prądzie upływu.

Natomiast przy DC najprościej zbudować własny układ :) Sprecyzuj o co chodzi, wykrycie upływu prądu AC/DC czy coś innego? Jaki pobór mocy i prąd upływu wchodzi w rachubę? Zwykle 12V przyjmuje się za bezpieczne nie wymagające ochrony różnicowoprądowej i stosuje się jedynie zabezpieczenie przeciwzwarciowe.

Reply to
j.r.

W dniu 2012-07-03 21:36, j.r. pisze:

Chodzi o oświetlenie dla nurka. 12V w wodzie może być niebezpieczne, jest trafol, ale za trafolem w tej chwili jest jakiś skomplikowany układ, który szlag trafił, chodzi o jego zastąpienie. Ma zadziałać, jak któraś z elektrod 12V dotknie wody. W sumie to jak piszesz, ma wykryć zamknięcie obwodu pomiędzy 12 a 230V jeśli zostanie zamknięty ziemią.

Jakieś 50-100W.

Wiem, ale to szczególne warunki, jak pamiętam w wodzie 6V jest bezpieczne. Przem

Reply to
Przemek

W dniu 2012-07-03 22:01, Przemek pisze:

Takie rzeczy robi się w systemie pomiaru impedancji izolacji. Spadek impedancji - wyłączenie zasilania.

Tylko, że pamiętaj, że pierwsza usterka - jeden z biegunów dotknie wody

- nie stanowi zagrożenia dla człowieka. Dopiero druga usterka mogłaby stanowić zagrożenie.

Dlaczego? Nie neguję, pytam z ciekawości. Nigdy się z tym nie spotkałem.

Reply to
Adam Wysocki

W dniu 2012-07-03 22:01, Przemek pisze:

12V niebezpieczne ?

:):):):)

ęcie_bezpieczne

Reply to
Piter

W dniu 2012-07-03 22:27, Adam Wysocki pisze:

Nie podam źródła, bo nie znam, gdzieś mi się obiło i mogę się mylić, ale dotknij językiem baterii 6V a 12V. Przem

Reply to
Przemek

W dniu 2012-07-03 22:35, Piter pisze:

W wodzie? Jak pomiędzy tym 12V a 230V pójdzie prąd?

Napięcie przemienne Napięcie stałe pomieszczenia suche 50 V 120 V pomieszczenia mokre i gorące 25 V 60 V

Nie masz w tabeli nic na temat środowiska wodnego, więc specjalnie się nie śmiej. W takim przypadku lepiej dmuchać na zimne. Przem

Reply to
Przemek

Za:

str. 12, 12V dla ciała zanurzonego w wodzie, gdy nie ma przebicia pomiędzy 12 a 230V. Dalej śmieszne? Ja tam wolę 15x się zabezpieczyć. Przem

Reply to
Przemek

Dzięki za nakierowanie, będę szukał.

W takich przypadkach lepiej dmuchać na zimne, ale jeszcze raz dzięki, znam kierunek poszukiwań. Przem

Reply to
Przemek

W dniu 2012-07-03 23:10, Przemek pisze:

12V to jest niebezpieczne ale chyba na jezyku ! O jakim przebiciu ty piszesz?
Reply to
Piter

Ale odróżniasz dotknięcie językiem od zagrożenia?

A Ty przebicie pomiędzy 230V a trafem 12V ze sobą w wodzie w tym momencie? Nie bez powodu w oryginalnym układzie ktoś się tym przejmował, a ja nie mam zamiaru pogarszać bezpieczeństwa układu. Przem

Reply to
Przemek

Użytkownik "Piter" snipped-for-privacy@spam.com napisał w wiadomości news:jsvnte$9hm$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

Pewnie transformator chce zabrać pod wodę. :-(

Reply to
henry1

Należy zastosować rozwiązania bezpieczne - żeby nie dochodziło do przebić 230/12.

A tego nie jesteś w stanie nigdy zapewnić na 100% dlatego wolałbym, żeby układ taką ewentualność brał pod uwagę. Przem

Reply to
Przemek

W dniu 2012-07-04 00:03, henry1 pisze:

Pośmiałeś się? No to brawo. Miałeś okazję zabłysnąć. A coś na temat? Przem

Reply to
Przemek

W dniu 2012-07-04 00:32, Przemek pisze:

Tak na powaznie moj profesor od elektrotechniki usmial by sie porzadnie.

Reply to
Piter

W dniu 2012-07-04 00:31, Przemek pisze:

To w tym wypadku chyba tylko Bakteria i diody swiecace.

Reply to
Piter

W dniu 2012-07-04 00:56, Piter pisze:

Zapomnialbym !

To bardzo wazne poniewaz ty raczej nie masz pojecia o pradzie zostaw to komus kto ma odpowiednia wiedze najlepiej poparta dyplomem szkoly o odpowiednim profilu wyzszej lub sredniej.

Reply to
Piter