Wzory... Proszę o pomoc

Witam!

Potrzebuję wzory na:

- czas trwania impulsu (t1)

- czas trwania przeryw impulsu (t2)

- okres przebiegu (T)

- współczynnik wypełnienia

- głębokość modulacji

Bardzo proszę o pomoc, ponieważ są mi one bardzo potrzebne, a w książkach nie mogę nigdzie znaleźć :( CHODZI TUTAJ O PRZERZUTNIKI ASTABILNE

Pozdrawiam serdecznie, Endriuu

Reply to
Endriuu

potrzebujesz zmeirzyc te parametry i nie wiesz jak? czy masz konkretny przerzutnik i chcesz wyznaczyc to z jego wartosci elementow?

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Potrzebuję wyznaczyć z wartości elementów. Mam 3 konkretne przerzutniki:

- na wzm. operacyjnym

- na ukł. scalonym 555

- multiwibrator astab. na tranzystorach

Co do tego ostatniego muszę wyznaczyć czułość, o której w mojej książce ani słowa :(

Jeżeli jesteś w stanie pomóc to bardzo Cię proszę. Będe wdzięczny :)

Pozdrawiam serdecznie, Endriuu

Reply to
Endriuu

Użytkownik "Endriuu" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:dmccv0$2nv$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

ti=0,7*Rb2*C2

tp=0,7*Rb1*C1

T=t1+tp

g=t1/T

Nie pamietam;]

Mam nadzieje ze ro Ci pomoze, i polapiesz sie w oznaczeniach:]

Reply to
Kordeus

Z tym nie będzie większego problemu...:) ale... co oznacza we wzorze T=t1+tp - [tp] ? A czy posiadasz może wzór na czułość ? Z góry dzięki.

Pozdrawiam serdecznie, Endriuu

Reply to
Endriuu

Użytkownik " Endriuu" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:dmcpei$qvl$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Pisalem wczesniej. tp to czas trwania przerwania imuplsu. A okres przebiegu to suma czasu trwania przerwania i czasu trwania impulsu:)

Reply to
Kordeus

Tak zauważyłem ;) Dzięki wielkie! Prosiłbym jeszcze kogoś o wzory dla przerzutnika na wzm. operacyjnym i ukł. scalonym bo te podane przez Kordeus-a sprawdzają się tylko przy wzm. na tranzystorach nasyconych, a szczególnie te na ti oraz tp.

Konkretnie chodzi o te 2 układy:

-

Z góry dzięki wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam serdecznie, Endriuu

Reply to
Endriuu

Endriuu napisał(a):

Czyżby nagle z internetu zniknęły wszystkie noty aplikacyjne dla NE555???

Reply to
badworm

Oki znalazłem :) A czy masz może wzory dla przerzutnika na operacyjnym wzm. ? lub wzór na głębokość modulacji ?

Pozdrawiam, Endriuu

Reply to
Endriuu

... ach ta dzisiejsza młodzież, chwila pomyślunku i wszystko jasne :)

kondensator ładuje się od napięcia -a*Uwy do napięcia Uwy przez diodę D2,R2 i część P1; gdy U- = U+ (czyli Uwy*a) nastepuje zmiana na wyjściu wzm.op. i C od napięcia a*Uwy przeładowywuje się do napięcia -Uwy przez D1,R1 i część P1; i znów gdy U- = U+ (czyli -Uwy*a) następuje zmiana na wyjściu wzm.op. i ... czyli:

2*a*Uwy=(Uwy+a*Uwy)*(1-exp(-t1/R1x*C) 2*a*Uwy=(Uwy+a*Uwy)*(1-exp(-t2/R2x*C)

a=(P2'+R3)/(R3+P2+R4) P2'=częśćP1odR3 R1x=R1+częśćP1odR1 R2x=R2+częśćP2odR2 U-/U+ = nap.na wej -/+ wzm.op.

stąd t1=C*R1x*ln((1-a)/(1+a)) t2=C*R2x*ln((1-a)/(1+a)) T=t1+t2 resztę to znasz,myślę że kapniesz się o co mi chodziło po narysowaniu przebiegów wszystko powinno być jasne.

zakładam, że U_diody=0V i /+Uwy/=/-Uwy/

Pozdro.. Rycho

Reply to
Rycho