wytłumienie kolumn głośnikowych

Czym wytłumić kolumny głośnikowe? Będzie to zestaw zamknięty, trójdrożny. Pozostał problem wytłumienie obudowy.

  1. Wełna mineralna- dostępna, ale boję się, że jak głośniczki zaczną grać, to w środku kolumny będą fruwać tony pyłu z tej wełny... Może "wkładki" z wełny mineralnej zamkniętej w szczelnych woreczkach foliowych ? Tylko jak taka szczelność wpłynie na własności tłumiące wełny ?

2 Inne pomysły ???

Będę wdzięczna za pomysły...

PS. Jak to jest robione w "sklepowych" zestawach ?

Reply to
fiona

Użytkownik "fiona" snipped-for-privacy@buziaczek.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

to w

Np. najczęściej pianka poliuretanowa, watolina kilka zszytych warstw .Ja kiedyś jak robiłem suba to na sciany od wewnątrz najpierw nakleiłem cienki styropian taki do oklejania sufitów grubośći ok.5-6mm a następnie na ten styropian gruba pianka poliuretanowa a cały środek wypełniłem dość szczelnie materiałem używanym jako filtry w klimatyzacji ( coś w rodzaju waty ).sub gra dość dobrze.Do klasy Hi-End pewnie mu daleko ale mnie w zupełności zadowala. Pzdr

Reply to
henry1

Użytkownik "fiona" snipped-for-privacy@buziaczek.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

to w

na pewno coś znajdziesz o wytłumianiu kolumn. pozdrawiam

Reply to
rtgx

Styropian do oklejania sufitow jest bardzo zlym materialem tlumiacym. Podobnie pianka poliuretanowa typu gabki, jak i kazdy material, w ktorym pecherzyki powietrza sa zamkniete. Istnieje styropian tlumiacy, ale jest bardzo trudny do kupienia. Nieco latwiej kupic poliuretan, wyglada jak drobno poszarpane strzepki wielokolorowych gabek sklejone do kupy. Tlumi znakomicie.

Pozdrawiam, Pawel

Zamknięte obudowy muszą być bardzo dobrze wytłumione. Najlepiej wełna owcza się do tego nadaje. Niestety jest dość droga i w przypadku dużych skrzynek koszt jest niemały.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

to w

Uzylem welny mineralnej liczac sie z tym ze jest niebezpieczna aby uniknac klopotow zrobilem tak: kupilem w sklepie bricomarche scierki wygladajace jak nibycfilc i uszylem z nich poduszki w ktore wlozylem welne mineralna, dodatkowo zapakowalem to w jeszcze jedna warstwe scierki to napewno zmniejszy fruwalnosc czegos takiego... obudowy mam zamkniete (nie lubie basreflexu i innych tym podobnych wynalazkow) wiec i tak z punktu widzenia brzmeinia krytyczna jest ich szczelnosc - wnetrze zasilikonowalem przed zamontowaniem glosnikow i wytlumieniem. Mozliwe ze wystarczy partia takich seicerek udziez kupno filcu - np plaszcze wojskwe z welny na allegro - zdaje sie ze byly za smeisznei peinaidze do kupienia - nei wiem jak problem moli ale...

Polecane sa ogolnie wata drzewna, wata bawelniana - kosmetyczna, filce, welny itd - mysle ze mozna tez uzyc "czysciwa" (scinki tkanin wykorzystywane do czyszczenia - mozna kupic w firmach zajmujacych sie sprzedaza tego na potrzeby np firm czy zakladow slusarskich) Wazne by material byl dobrze wysuszony

roznie od poduszke z welna drzewna przez pelna game syntetykow az po masy bitumiczne i plyty z korka - zalezy od firmy, skali produkcji i podejscia do dzwieku...

Reply to
PAndy