podłaczenie kolumn 4 ohm do wzmacniacza 8 ohm

witam

otóż taka sprawa jak w temacie. wiem ze było ale nie znalazłem satysfkcjonującej odpowiedzi. zaczne od wzmaka mam marantza 4230:

i kolumny unitry takie 25 letnie 2x50 w (waża chyba 50 kilo) oczywiście 4 ohmy

no i problem

z tego co wyczytałem to poprosty w szereg wstawic rezystor 4 ohmy i ewentualnie kondensator bocznikujący (jakiś mały), lae byla tez teoria zeby wstawić kondensator 20-40 mF

więc moze ktos juz to przetestował i wie które rozwiązanie jest lepsze. czekam na sugestie nie chce sie pozbywać wzmaka bo fajny jest ani kolumn (prezent od starego)

pozdr Filip

Reply to
Filip

Wstawiajac rezystor 4 omy w szereg na pewno nic nie zepsujesz ale pół mocy wydzieli sie w tym rezystorze - no i pogorszy sie współczynnik tłumienia

T.F.

Reply to
Tomasz Fangrat

Użytkownik "Tomasz Fangrat" snipped-for-privacy@plug.atn.pl> napisał w wiadomości news:sFRKb.143$ snipped-for-privacy@news.chello.at...

czyli o jakiej mocy trzeba wstawić rezystor ? 25 W ? i jaki kondensator bocznikujący 1mikro czy wiecej?

Reply to
Filip

Użytkownik "Filip" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:btgps2$7pu$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Witam Nic nie wstawiaj, bo maksymalnie zdegradujesz parametry wzmacniacza!.

Podłącz i delektuj się jak gra, nie się nie stanie jeśli nie zapragniesz zrobić disko na full power. Wtedy pewnie też się nic nie stanie ;). Ale jak chcesz sobie mnożyć trudności ...

Pozdrawiam Łukasz

Reply to
Ukaniu

Użytkownik "Ukaniu" snipped-for-privacy@WYWALTOgazeta.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@vax.ustronie.pw.edu.pl... | | Użytkownik "Filip" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości | news:btgps2$7pu$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl... | > czyli o jakiej mocy trzeba wstawić rezystor ? 25 W ? i jaki

Jedyne co zdegraduje jak nie podlaczy tego kondensatora to wysokie tony prawie do zera im wyzsza czestotliwosc tym wieksze tlumienie. Kondensator przeniesie obok wysokie tony i bedzie dobrze. Zmieni sie troche charakterystyka, ale to lepiej niz nie miec soczystosci, czyli jeszcze bardziej ja znieksztalcic.

| Podłącz i delektuj się jak gra, nie się nie stanie jeśli nie zapragniesz | zrobić disko na full power. Wtedy pewnie też się nic nie stanie ;). | Ale jak chcesz sobie mnożyć trudności ... |

Metoda tylko z rezystorem dobra jest jak chcesz sprawdzic czy gra, a nie do sluchania. Rezystor przy pelnej mocy musi byc 50 W.

Reply to
Krzysiek Marciniak

Użytkownik "Filip" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:btgo6c$ccd$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl... | witam | | otóż taka sprawa jak w temacie. wiem ze było ale nie znalazłem | satysfkcjonującej odpowiedzi. | zaczne od wzmaka mam marantza 4230: | |

Raczej beda mialy ok 25 kg.

Reply to
Krzysiek Marciniak

Użytkownik "Krzysiek Marciniak" snipped-for-privacy@onet.pl napisał w wiadomości news:bthnoh$qs3$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Witam Mnie chodziło o to żeby tam nic nie wstawiać żadnych rezytstorów czy innych wianków.

Pozdrawiam Łukasz

Reply to
Ukaniu

Użytkownik "Ukaniu" snipped-for-privacy@WYWALTOgazeta.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@vax.ustronie.pw.edu.pl... | | | > Metoda tylko z rezystorem dobra jest jak chcesz sprawdzic czy gra, >a nie | do | > sluchania. Rezystor przy pelnej mocy musi byc 50 W. | | Witam | Mnie chodziło o to żeby tam nic nie wstawiać żadnych rezytstorów czy innych | wianków. |

No tak ale nie moze przekroczyc 10 W, czyli w osobnym pokoju juz nie moze go byc slychac.

Reply to
Krzysiek Marciniak

ok tylko jaka pojemnosc ma być tego kondesatora ? prosiłbym o precyzyjność

dzieki

Reply to
Filip
<ciach>

no ja bym polemizował rezysstor wystarczy jak bedzie miał 25W

- wydzieli sie na nim połowa mocy dlatego iż przy znanym pradzie bedzie na nim dokładnie po sygnału dostarczona przez wzmacniacz (teoretycznie) jak nie wiesz dlaczego to dla zrozumienia rozrysuj sobie dzielnik z 2 rezystorów

moim zdaniem albo podłączysz bezposrednio i nie bedziesz robił turbo dyskoteki w domu albo przerobisz końcówke żeby pracowala na 4 ohm i było odpowiednie dopasowanie impedancji to drugie nie zawsze daje sie zrobić

Reply to
Barman