Wyświetlacz alfanumeryczny z podświetlaniem

I> Kupiłem wyświetlacz LCD z podświetleniem (niestety droższy) o 16

Na płytce wyświetlacza są pola lutownicze, którymi możesz załczyć/wyłączyć podświetlenie, a nawet zmienić polaryzację podświetlenia. Tak więc lutownica w ruch.

Reply to
Plumpi

Kupiłem wyświetlacz LCD z podświetleniem (niestety droższy) o 16 wyprowadzeniach. Niestety (znów niestety ;([ ) podświetlenie jest energochłonne i grzeje stabilizator, toteż szukałem w nocie katalogowej sposobu na jego wyłączenie. Rezultat poszukiwań negatywny (lub błędny - być może nie doczytałem). Moje pytanko: JAK WYŁĄCZYĆ PODŚWIETLENIE!!!

Reply to
I:D

Użytkownik "I:D" snipped-for-privacy@vp.pl napisał w wiadomości news:ciueuj$3r1$ snipped-for-privacy@news.onet.pl

Rozlutować zworki na płytce modułu LCD. Często wyswietlacze mają kilka lutowanych zworek pozwalających na skonfigurowanie różnych wariantów zasilania podświetlenia:

- bezpośrednio z pinów Vcc i GND zasilających kontroler

- albo z pinów 15 i 16

- z wykorzystaniem lub ominięciem rezystorów ograniczających prąd LEDów.

Reply to
Marek Dzwonnik