Re: Zywotno?cLCD TV z pod?wietlaniem CCF

Mozesz byc pewien ze podswietlanie przezyje sam monitor czy TV, moj

> LG32'' zaczyna po 3 latach uzywania pokazywac rozki w postaci zimnych > lutow. prawdopodobnie bezolow i jak zrobi sie zimno trzeba bedzie szukac > usterki na plycie.

A jak to sie objawia? i jak szukasz tych zimnych lutów? A tak przy okazji, czy okreslenie zimny lut nie dotyczy sytuacji w ktoret to taki lut powstaje juz przy lutowaniu ze zbyt niska temperatura?

Reply to
slawek7

slawek7 pisze:

objawia sie tak ze przy roznych temperaturach otoczenia sprzet zaczyna sie dziwnie zachowywac. Do szukania zimnych lutow jest kilka sprawdzonych sposobow. A zimny lut to taki niedolutowany w przypadku bezolowiu nawet dolutowany moze zaczac szwankowac w wyniku korozji. Do stopow cyny dodaja zamias Pb srebra a to bardzo lubi pokrywac sie nalotami.

Reply to
zenek

Użytkownik "slawek7" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@u26g2000yqu.googlegroups.com...

ktoret to taki lut powstaje juz przy lutowaniu ze zbyt niska temperatura?

W przybliżeniu można uznać, że określenie "zimny lut" pasuje do każdego bezołowiowego :)

e.

entroper pisze:

Oczywiście ta nazwa wzięła się z tego, że lutuje się je w znacznie wyższej temperaturze. ;)

A tak poważniej - zimny lut to taki, który zrobiono w za niskiej temperaturze żeby zredukować tlenki, więc nie dość, że nie styka na całej powierzchni to jeszcze może zawierać nierozłożony topnik, który powoduje korozję.

z literatury wynika, że kiedyś były główną przyczyną niedziałania sprzętu lutowanego, stąd "zimnymi lutami" zaczęto określać każde nieprawidłowe luty - i te przegrzane (utlenione powierzchniowo) i te niedogrzane i te lutowane bez odpowiedniej dawki topnika.

Reply to
Michoo

Użytkownik "Michoo" <michoo snipped-for-privacy@vp.pl napisał w wiadomości news:i0thfo$ouf$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Może oficjalnie tak jest, ale powszechnie "zimne luty" mówi się też na luty (ołowiowe oczywiście), które w momencie wykonania były zupełnie dobre, ale kilkanaście lat eksploatacji dało się im we znaki...

Zależy jaki topnik. Luty w bardzo starym sprzęcie mają po 50 lat, trzymają bez problemu a jak się je podgrzeje, to topnik aż się gotuje :)

nic się pod tym względem nie zmieniło, chyba że na gorsze :)

e.