wymiana lasera w cd sony a kręcenie płyty

Witam Wymieniłem niedawno laser w wieży sony RX 100AV. Po wymianie przestał działać silnik i płyta sie nie kręci. Przedtem wszystko było ok a o uszkodzeniu czegokolwiek podczas wymiany lasera nie ma mowy. Co może być przyczyną??? Pozdrawiam Voyetk

Reply to
Voytek

proponuje sprawdzic ponownie na "starym" laserze zwykle napedy sprawdzaja NAJPIERW czy jest jakiekolwiek odbicie od powierzchni CD i dopiero pobudzaja spindla jesli na starym ponownie ruszy to znaczy ze cos nie tak z tym nowym laserem, albo jest zupelnie rozkalibrowany

pozdrawiam, Robert

Reply to
morpheus

snipped-for-privacy@o2.pl popełnił(a):

albo ktoś zapomniał ściągnąć zworę ;))

Reply to
Filug

Użytkownik Filug napisał:

Uuuuuu. Co to znaczy? Czy coś powinienem zdjąć? Zielony jestem w temacie elektroniki dlatego pytam. I tak cud, że sam go wymieniłem :) Voytek

Reply to
Voytek

Voytek popełnił(a):

Nieraz lasery mają założone zwory po to by uchronić laser przed ładunkami elektrostatycznymi.

Jak to wygląda?

Idą sobie dwie ścieżki miedziane obok siebie, nagle mamy dwa oczka lutownicze połączone kropelką cyny. Cynę odsysamy, ładnie czyścimy - właśnie sciągnołeś zworę - laser zakładamy.

I może to wszystko Ci ładnie zagra.

Reply to
Filug

Użytkownik Filug napisał:

Właśnie wyjąłem laser. Ale tej zworki o której mówisz nie widzę.... Chyba tylko serwis mnie ratuje :) Dzięki za pomoc

Reply to
Voytek

Niedaleko złącza do taśmy jest punkt lutowniczy, wygląda jak pojedyńcze kółko, a pod piękną kuleczką cyny jest podzielony na połówki. Dotyka się czystym grotem lutownicy i cyna "przelewa się" na grot. Wmak

Reply to
wmakWYTNIJTO

Co to za laser? Podaj typ. Masz od niego opakowanie? Zwykle do pudełka jest wrzucona karteczka z obrazkową instrukcją pokazującą, gdzie jest ta zwora.

Jarek P.

Użytkownik "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał w wiadomości news:cgcb92$mu3$ snipped-for-privacy@news.mch.sbs.de...

Laser to KSS 213C (jak dobrze pamiętam). Zworke znalazłem, rozlutowałem ale dalej nie działa. Tzn nie kręci płytą. Chyba oddam do serwisu.

Reply to
Voytek

Użytkownik Voytek snipped-for-privacy@gazeta.nl w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:cgcbgp$ajk$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Ale nie robiłeś tego zwykłą transformatorówką???

Artur(m)

Reply to
artur(m