Wydziarganie własnoręcznie USPa online

Napedzajac sobie sprzedaz ladowarek :-)

Zeby byla w rezonansie z akumulatorem

:-P

No dobra, chodzilo mi o to, ze pewnie nie jest obojetne czy to 1kHz, 50Hz, 10Hz czy moze 1Hz ...

Ale ale

J.F

W dniu 17.01.2022 o 14:47, J.F pisze:

Bo link na końcu nie działa do którego się to odnosi, no ale nie drążyłeś :>

Link jest do impulsówek, czyli PWM :]

Można sobie zmierzyć.

No i właśnie, skąd one się biorą te kryształy?

Żadnych, skoro pilnuje tego mikroprocesor. Nie rozbierałem tego ale wcale bym się nie zdziwił, jeśli taki sam jak w sterowniku od solara.

Nie, utopia. Kiedyś tak kombinowałem ale efekty mizerne w porównaniu do tego co jest obecnie.

Ale bez kontroli. Właśnie ta kontrola czyni tutaj różnicę jak i impuls, raczej konkretniejszy niż w standardzie :]

Reply to
LordBluzg®

W dniu 17.01.2022 o 15:04, J.F pisze:

No proszę jak ładnie umiesz :)

Reply to
LordBluzg®

W dniu 15.01.2022 o 16:20, heby pisze:

yabba

Skoro nie dziala, to nie drazylem :-)

Ale znow - ani slowa to nie pada o PWM, czy impulsach.

Wierze, ze to ładowarki z przetwornicą ... ale czy ładują impulsami, czy kondensator wygladza jeszcze w srodku ?

Jak sie ma korki :-)

Na ile wiem - w procesie rozładowania na elektrodach powstaje PbSO4.

A jak sobie troche poleży, to krystalizuje. I trudno te kryształy potem rozbic. A kto wie, czy po rozbiciu nie opadaja gdzies na dno.

J.F

W dniu 17.01.2022 o 15:50, J.F pisze:

Łomatko.

(tryb ładowania)

Musiałbyś w sumie zapytać producenta ale logika wskazuje, że nie da się tam zmieścić dużego kondzia w tej obudowie. Na dodatek kondensator nie jest wskazany w ładowaniu impulsowym...bo kondensuje, Szerloku, co w połączeniu z akumulatorem jest bez sensu (wygładzanie? bzdura), chyba ze myślisz o kondziu PRZED MOSFETem, żeby impuls był konkretny ale kłóci się to z tezą o ładowaniu nieimpulsowym i wygładzaniem:)

Pewnie tak, co prawda jedni piszą o rozpuszczaniu kryształów a inni o rozbijaniu :P

Reply to
LordBluzg®

Znowu cos nie dziala.

Jak czestotliwosc przetwornicy duza, to kondensator moze byc niewielki. A potrzebny chocby dlatego, zeby nie zaklocalo otoczenia.

przed mosfetem/bipolarnym w przetwornicy :-)

O ile wiem, to PbSO4 jest niemal nierozpuszczalne. Wiec rozbijanie.

J.F

W dniu 17.01.2022 o 18:23, J.F pisze:

Masz jakąś grupę inwalidzką, zapomniałem.

Tryb ładowania + impuls.

To skąd pomysł o wygładzaniu?

To do kumulowania raczej/bardziej a nie wygładzania :)

Reply to
LordBluzg®

W dniu 17.01.2022 o 18:23, J.F pisze:

"Czym jest ładowanie odsiarczające?Ładowanie odsiarczające można podzielić na kilka typów w zależności od zastosowanej technologii. Jeżeli chodzi o przestarzałe metody z ubiegłej epoki, to wyróżniamy: ładowanie bardzo niskim prądem przez bardzo długi czas powyżej progu napięciowego oraz ładowanie bardzo wysokim prądem jednocześnie monitorując temperaturę ogniw.Nowocześniejsze regeneratory lub prostowniki odsiarczające regenerują na zasadzie naprzemiennych następujących po sobie cyklów ładowania i rozładowania przy pomocy technologii prostowników HF. Najnowocześniejsze metody to te, które uzupełniają ładowanie o tzw. puls o bardzo wysokiej częstotliwości, która sięga do kilkuset tysięcy drgań na sekundę. Pozwala to bardzo dokładnie rozbić kryształki i rozpuścić je w elektrolicie."

Co kraj to obyczaj :D

Reply to
LordBluzg®

A jakieś prądnicy parowej do kominków nie robią, żeby to to potrafiło samodzielnie ogarniać swoje awaryjne potrzeby?

Reply to
Mateusz Bogusz

Ta pompa w studni to jaki ma pobór? Bo tak się zastanawiam, że pewnie

2-3 krotnym zapasem dobrałeś (żeby uwzględnić starzenie się akumulatorów).
Reply to
Mateusz Bogusz

Pewnie nie, bo to jednak drogo i duza komplikacja - uklad olejowy itp.

Natomiast ... obieg grawitacyjny nie zadziala?

J.F

Mało kto ma kominek w piwnicy. A całkiem serio - nie. Musiałbym mieć z kominka rury prosto do góry. W przypadku większości instalacji kominkowych - to nie ma sensu z uwagi na lokalizację. A parterowym, to dostaniesz obieg tyle, co kot napłakał.

Reply to
heby

Nie jest to obowiazkowe, ale owszem - kawalek do gory musi byc.

A masz parterowy, czy jest co ogrzewac na gorze?

J.F

Rurki musiały by iśc z kominka prosto na górę i tam odchodzić do kaloryferów. Technicznie do zrobienia, o ile ktoś gustuje w rurkach C.O. np. na środku korytarza.

Najzwyczajniej, sposób rozprowadzania zasilania kaloryferów (w podłodze) jest słabo kompatybilny z grawitacją. Pradę mówiąc, należało by zaprojektować dom z myślą o takim rozprowadzeniu ciepła z kominka.

Zdecydowana większosc kominków z płaszczem, jak widziałem, nie ma rur "do góry". Rury idą w podłogę albo ścianę i łaczą się gdzies daleko z C.O. Na grawitację nie ma szans.

Reply to
heby

W dniu 16.01.2022 o 17:55, LordBluzg® pisze:

Taki głębszy resercz zrobiłem ale 100% dokumentu na to nie ma.

Te chińskie PWM mają podobno 10kHz. Musiałbym kiedyś sprawdzić.

W sumie dla mnie mało istotne bo swoją robotę robią.

Tam siedzi całkiem fajny procesor (pod wyświetlaczem) który kontroluje cały proces ładowania. Pomiar stanu naładowania aku, jego pojemność, rodzaj, temperaturę (nie myl z temperaturą otoczenia) itp czyli najważniejsze parametry, których nie uświadczysz w zasilaczach buforowych ani w UPSach tradycyjnych.

LordBluzg®