Wpływ masy na L

Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rqo8bd$sgg$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net... W dniu 2020-12-08 o 16:12, J.F. pisze:

A po drugiej stronie ?

Nowa moda to kilka stalych kondensatorow odstrzeliwanych laserem :-)

Sugerujesz przestrajac napieciem ?

A moze daloby sie zrobic z tego jakis automat, co bez przestrajania, na samych napieciach zmiennych osiagnie rezonans ?

A swoja droga - generator LC z takim kondensatorem, to jaki przebieg generuje ?

Myslalem w sumie o trymerze ...

wysokosci ?

Ale ... kondensator przestrajany napieciowo ...

jakie to ma wymiary - 0.6mm ?

Tak.

Jak już idziemy w nowoczesność, to po co napięciowo?

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Rozmiar mnie troche zaskoczyl. To juz prawie jak ziarnko .. piasku :-)

a to jednak ziarnko ryzu, choc male :-) No i z pamiecia - mogloby pasowac.

Ciagle sie zastanawiam, czy nie daloby sie wykorzystac tej zmiennej pojemnosci i zrobic jakis uklad rezonansowy zawsze dostrojony.

Ale to by chyba generowalo harmoniczne

Ciekawa jak taka zmienność C w funkcji napięcia na antenie (w każdym okresie) wpływa na kształt sinusoidy i generowanie harmonicznych.

Jak (chyba 2002) padła produkcja tantali to zacząłem stosować uF ceramiczne 22uF 1206 (Y5V). Ale już od dawna przerzuciłem się na wyłącznie X7R i X5R. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Chodzi mi po glowie "warakatorowy potrajacz czestotliwosci", ale to gdzies w mikrofalach chyba ...

W dniu 2020-12-08 o 18:28, J.F. pisze:

Zmiana C o 5% może pogorszyć zasięg o 30%, ale (jak na razie) da się z tym żyć. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

X1 Voltage 3.6V max. Z tego co pamiętam (nie interesowało mnie dokładnie) to na antenie mam jakieś 10V amplitudy. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

W dniu 08.12.2020 o 19:11, J.F. pisze:

Tak 0,6mm a pady 0,15mm...

To już nawet pod lupą ciężko zlutować. Pastę ręcznie nałożyć prawie niewykonalne. Chyba tylko zlecenie druku z montażem wchodzi w rachubę w firmie, która dysponuje odpowiednimi maszynami.

Reply to
Jacek R.

Nie trzeba go kupować, do wykonania analizy uzwojeń nadprzewodzących w warunkach warsztatowych wystarcza ołówek. Rysuje się cewkę i pisze "R_L=0". :-)

Indukcyjność to z definicji stosunek wartości strumienia magnetycznego do wartości prądu ten strumień wywołującego. Jak Ci zwarty zwój korzystając z reguły Lenza, "stara się" wyzerować ten strumień, w ramach określonych przez swoją rezystancję i sprzężenie do cewki próbnej, to jak ma indukcyjność nie spaść? I to bez żadnych strat energii.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

W dniu 14/12/2020 o 00:11, Piotr Wyderski pisze:

Chwała tym wyznawcom elektromagnetyzmu, co dogmat "strumienia skojarzonego" odrzucają! :-)

pzdr mk

Reply to
mk

Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fce2f9f$0$518$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup

No i tak sie zastanawiam, czy dobrze napisalem.

Niby dobrze mysle, ale przeciez w "otworze cewki" wzory na pole B sa takie same. To i strumien pola powinien byc taki sam.

Czyzby prady wirowe w tej szerokiej sciezce pierscienia masy (przecietego) generowaly jednak jakies pole w srodku pierscienia ?

Ech, trzeba by narysowac ... a moze jest jakis program do projektowania ?