wielomod w jednomod

Witam po raz pierwszy. I od razu pytam. Czy macie jakiekolwiek doświadczenie w instalowaniu urządzeń wielomodowych na światłowodach jednomodowych. Czy jest możliwe ze urządzenia te bedą pracowały na jednomodzie??

dziękuję za ewntualne odpowiedzi

Reply to
marcepan

A gdzie znajdziesz jednomodowy o średnicy wielomodowego? Nie da się tego zrobić w sensowny sposób - różne apertury numeryczne.....

Reply to
Danny

Danny snipped-for-privacy@interia.pl wrote in news:n70o37xjar1w$. snipped-for-privacy@the.bat.forever:

A jeśli kabel będzie zakończony złączem SC/PC lub jakimkolwiek innym to jesli połączę z urządzeniem patchcordem również SC/PC tylko ze wielomodem. To urządzenia po obu końcach kabla wogóle się nie zobaczą?? Czy będzie transmisja ale z błędami??

Reply to
marcepan

"Roman" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> wrote in news:bpaii4$j28$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl:

Tu cały problem. Urządzenia zamówiłem.A brygada jest na etapie przygotowania kanałów pod światłowód. Mamy sporo ścinek jednomodowego kabla i jeśli by to działało to moznaby zakopać jednomod.(Oszczednośi szukają - i taki temat zadali) Zanim urządzenia spłyną to kabel juz musi być ze wzgledu na pogodę. Zamówione urządzenia mają nadajniki o mocy wystarczającej na ok 2km. A odcinki światłowodu to 100 i 160 metrów. Myśle że tak skończy se na kablu wielomodowym ale temat jest dość ciekawy.

dzieki za odpowiedzi pozdr

Reply to
marcepan

Ja bym nie ryzykowal. 260m kabla nie jest znowu takie drogie, a oszczednosci moga blyskawicznie sie skonczyc jak sie okaze ze zakonczenie tego jest znacznie drozsze, albo urzadzenia jednak nie pasuja.

m> A jeśli kabel będzie zakończony złączem SC/PC lub jakimkolwiek innym m> to jesli połączę z urządzeniem patchcordem również SC/PC tylko ze m> wielomodem. To urządzenia po obu końcach kabla wogóle się nie m> zobaczą?? Czy będzie transmisja ale z błędami??

Podzielę się tutaj doświadczeniem - musiałem połączyć dwa urządzenia za pomocą patchcord-ów wielomodowych. Niestety - na miejscu okazało się,że ekipa monterów ułożyła patchcord-y jednomodowe - mechanicznie wszystko pasowało - złącza o ile mnie pamięć nie myli FSMA - odległość

- w porywach do 25 metrów - nie zadziałało, po zmianie światłowodów na wielomodowe - ruszyło 'od pierwszego kopa'. Niestety nie miałem możliwości podejrzenia kanału transmisyjnego w urządzeniu slave więc nie mogę odpowiedzieć na drugą część pytania. Protokołem transmisji było IEC-870-103 a więc ramki master->slave krótkie - kilkubajtowe jedyne co mogę powiedzieć, to tyle,że mimo długich obserwacji nie udało mi się zaobserwować żadnej odpowiedzi ze strony slave-a a więc w tym czasie żadna ramka m->s nie została odebrana poprawnie.

Reply to
PawelS

PawelS snipped-for-privacy@tlen.pl wrote in news: snipped-for-privacy@tlen.pl:

I o takie monkrety z doswiadczenia mi potrzebne.Teraz juz wszystko jasne.Dzięki za szybką reakcję.

pozdrawiam

Reply to
marcepan