wiatrak- zagrozenia?

Moj sasiad zbudowal sobie wiatrak(jako alternatywne zrodlo energii). Znajduje sie on od 300 do 400 metrow od mojego mieszkania. Slyszalem ze moze to powodowac zaklucenia telewizji a takze halas. Czy to prawda?

Reply to
Spot

Ha³as? Tak!!! Bêdzie wy³ jak syrena na remizie stra¿ackiej.

Zak³ócenia TV? Na pewno!!! Bo jak wiatrak siê rozkrêci to bêdzie powodowa³ zawirowania fal radiowych, przez co bêdzie te¿ wirowa³ obraz na telewizorze. A w najlepszym wypadku bêdzie odwrócony. Aby nie mieæ tych zak³óceñ bêdziesz musia³ zamontowaæ wiruj±c± antenê telewizyjn±, ale tak± która bêdzie wirowa³a z t± sam± prêdko¶ci± co zawirowane przez wiatrak fale radiowe.

A tak na powa¿nie: Znowu siê znalaz³ nadgorliwy, któremu przeszkadza, ¿e s±siad chce zaoszczêdziæ na energii elektrycznej i szuka dziury w ca³ym. Jak ju¿ s±siad wybudowa³ i uruchomi³ to chyba widzisz czy masz zak³ócenia i czy ha³asuje. Przypuszczam ¿e nastêpny Twój post pojawi siê za pó³ roku z pytaniem: Mój s±siad wybudowa³ pó³ roku temu wiatrak, a teraz mam z³y odbiór tv. Czy to nie wina tego wiatraka?

Odpowiem ci ju¿ teraz. Sprawd¼ swoj± instalacjê antenow±!!!

Pozdrawiam Kabelek

Reply to
Kabelek

¯eby¶ siê nie pomyli³. W Niemczech maja nastawiane takich wiatraków, no dobra troche wiêkszych, od zemsty. Ci co mieszkaja niedaleka mówi± ¿e straszny ha³as robi±. Tomek
--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Reply to

Afaik to tu nie ha³as odgrywa nadrzêdn± rolê ale infrad¼wiêki. A niewielkim wiatrakiem s±siada autor postu niech siê nie przejmuje:)

--
pozdr.
krychu (musk)

dobra

ha³as

a widziales i slyszales ? ja wielokrotnie widzialem i az takiego halasu nie robia nawet stojac pod wiatrakiem w odleglosci 150-200 m nic nie slychac

Reply to
grzegorz

dla waszej wiadomosci to wiatrak nie zostal jeszcze uruchomiony(bo nie ma smigiel) wiec nie wiem. a obawy zawsze sa i nie mowcie ze ich nigdy nie macie. I mam prawo dowiedziec sie na temat tego sprzetu cos wiecej. Lepiej dmuchac na zimne niz nie spac po nocach, a jezeli nie rozumiecie tego to jestescie ograniczeni

Reply to
Spot

Sasiad moze nie miec pojecia jakie to bedzie glosne ani jak zaprojektowac zeby bylo cicho.

A potem sie jeszcze okaze ze jest przygluchy .. i klopot gotowy :-)

W Polsce, W Niemczech ?

Może (ale nie musi) powodować zakłócenia w odbiorze poprzez wytwarzanie fali odbitej, nakładającej się w antenie odbiorczej TV na falę przychodzącą bezpośrednio z anteny nadajnika TV. Wszystko zależy od położenia wiatraka względem obu anten, a przede wszystkim od jego konstrukcji. Jeśli nie będzie miał dużych płaszczyzn metalowych lub metalizowanych albo elementów konstrukcyjnych wchodzących w rezonans na częstotliwości odbieranego sygnału TV, to raczej nie ma powodu do obaw.

Pzdr.

Reply to
edgr

wiesz... mnie tez wkurzaja niektore protesty, kompletnie bezzasadne ale z drugiej strony jest tak jak napisal autor pytania - on dmucha na zimne, wiedzac jak w Polsce "zalatwia sie plany budowy u znawcow tematu" - architekci i urzednicy to bardzo skorumpowane srodowisko dlatego trzeba tez takich ludzi rozumiec, ze probuja reagowac zanim zadziala polityka faktow dokonanych...

pozdrawiam, Robert

Reply to
morpheus-nospam-

To zalezy czy bedzie :-) Bo jesli bedzie, sasiad nic sobie z tego nie robi l, a ty spac nie mozesz ?

To zaleta. Prosisz o skarge na pismie, pisemnie odpowiadasz ze radiostacji jeszcze nie posiadasz .. a przy nastepnych skargach powolujesz sie na poprzednia i odpisujesz ze sasiad ma telewizor uszkodzony i jeszcze go nie naprawil :-)

Mnie tylko dziwi ze czesto polowa sie nie kreci.

w Anglii bodajze byla z powodu wiatrakow afera. Wlasciciel gruntu w poblizu ktorego (w odleglosci kilkuset metrow) wybudowano farme wiatrakow wystapil o potezne odszkodowanie - mial znany i ceniony w swiecie osrodek jezdziecki, a okazalo sie ze infradzwieki generowane przez wiatraki plosza konie w odleglosci do 2km i cala dzialalnosc osrodka stanela pod znakiem zapytania..

Reply to
Michal Baszynski .