wej?cie oscyloskopowe

Witam

W jaki najprostszy sposób można zrobić stopień wejściowy oscyloskopu? Sygnał będzie podawany na wejście przetwornika A/C o zakresie 0 -

3,3V.

Chodzi o to, żeby sygnały o amplitudzie większej niż 3,3V odpowiednio stłumić, a te poniżej, powiedzmy, 2V wzmocnić.

Oczywiście mile widziana możliwie duża rezystancja wejściowa.

Idealny byłby WO, ale z tego co wiem mam do dyspozycji zbyt małe zasilanie. Myślałem nad zwykłym układem OS z napięciem zerowym na wyjściu ustawionym na 1,65V, ale tutaj mogę jedynie tłumić sygnał na wejściu za pomocą potencjometru. No i oczywiście minusem jest duży prąd zerowy.

Bardzo proszę o pomoc, ew. przydatne linki

Z góry dzięki za pomoc.

Reply to
pferd84

snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Jakie częstotliwości, jaka dokładność, jakie max. wzmocnienie? Przez stłumić rozumiesz wszystko co ma > 3.3V to należy stłumić do 3.3V?

Ps. Niektóre WO nie muszą pracować z symetrycznym napięciem zasilania.

Reply to
Maksymilian Dutka